Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi osana golfseuran nuorisojäsenhankintaa

Pöntinen, Ville (2016)

Katso/Avaa
Kandi_VG.pdf (696.4Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Pöntinen, Ville
2016

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201709078528

Tiivistelmä

Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on tutkia, millä tavalla sosiaalista mediaa ja sisältömarkkinointia hyödyntämällä voidaan tehostaa golfseuran nuoriin aikuisiin kohdistuvaa markkinointiviestintää. Lisäksi selvitetään, miten digimarkkinoinnin suunnittelutyötä olisi kannattavaa organisoida golfseurassa. Huomattavaa on, että golfseura tulkittiin tässä tutkimuksessa perinteisenä B2C-yrityksenä, joten sovelletut teoriakokonaisuudet tarkastelivat lähinnä markkinointiviestintää vain tästä näkökulmasta. Tutkimuskysymyksiin haetaan vastauksia hyödyntämällä olemassa olevaa teoriaa sekä haastattelemalla kohderyhmään kuuluvia kuluttajia.
Tutkimuksen kuluttajahaastattelut toteutetaan kvalitatiivisena tutkimuksena, käyttämällä haastattelumuotona teemahaastatteluja. Haastatteluiden tarkoituksena on selvittää nuorten aikuisten verkkokäyttäytymistä, jotta tälle kohderyhmälle voitaisiin golfseuran toimesta kohdistaa markkinointiviestintää tehokkaammin. Tapaustutkimuksen luonteen mukaisesti selvitetään myös tapausyrityksen tilannetta, josta hankitaan niin ikään informaatiota haastattelun avulla. Tämän haastattelun kohteena on kohdeyrityksen toimitusjohtaja.
Johtopäätöksissä esitetään tutkimuksen tuloksia sekä kehitysehdotuksia tapausyritykselle. Tuloksissa havaitaan, että nuoret aikuiset käyttävät vapaa-ajallaan sosiaalista mediaa ja verkkoa yleensäkin hyvin pitkälti vain viihdetarkoituksessa. Tällöin he haluavat kuluttaa lähinnä vain yksikertaisia sisältöjä, jotka eivät vaadi liikaa keskittymistä. Käytettyjen sosiaalisen median kanavien osalta pystyttiin identifioimaan kanavia, joissa nuoret ovat halukkaita vastaanottamaan yhteisöjen markkinointiviestintää.
 
The purpose of this bachelor’s thesis is to investigate how a golf club could use social media marketing and a content marketing as a part of their youth member acquisition. In addition is examined, how the planning of digital marketing should be organized in a golf club. In this research golf club is viewed as a traditional B2C company, which is why the theories used are examining the marketing communications mostly from that view. The research questions are investigated by using existing theories and interviewing consumers who are part of the target group.
In this study the customer interviews are conducted by using a qualitative approach. The used method was a semi-structured interview. The purpose of the interviews is to examine how young adults behave while being on the internet. This information allows golf club to target their marketing communications more efficiently to that group. In addition is investigated what is the current situation of the case company regarding social media and content marketing. That information is acquired by interviewing the CEO of the case company.
In the conclusions chapter is introduced the results of this study and also some development suggestions. The results show that the young adults use social media and internet mostly for the entertainment purpose during their spare time. In that case they want to consume simple content, which does not require a lot of concentration. The most suitable social media channels for the marketing communications are identified from the results as well.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [3885]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste