Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategisen suorituskykymittariston kehittäminen kuluttajamyynnin asiantuntijaorganisaatioon

Nykänen, Tuomas (2017)

Katso/Avaa
Diplomityö_Nykänen_Tuomas.pdf (1.308Mb)
Lataukset: 


Diplomityö

Nykänen, Tuomas
2017

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201709208659

Tiivistelmä

Tämän tutkimuksen tavoitteena oli luoda strateginen Balanced Scorecard suorituskykymittaristo kuluttajamyynnin asiantuntijaorganisaatioon. Tutkimusongelmana oli, että case-yrityksellä ei ollut ennen tutkimustyön käynnistämistä systemaattista järjestelmää organisaation strategisen suorituskyvyn mittaamiseen. Case-yrityksellä oli ainoastaan yksittäisiä KPI-mittareita, joiden avulla se saattoi saada informaatiota liiketoiminnan suorituskyvystä. Tutkimustyön tavoitteeksi valittiinkin strategisen Balanced Scorecardin kehittäminen kohdeyritykselle. Lisäksi tutkimuksessa analysoidaan yleisimpiä haasteita suorituskyvyn mittaamisessa ja kiinnitetään huomiota kriittisiin menestystekijöiden, mitkä tulisi huomioida osana strategisen suorituskykymittariston kehittämistä. Nämä osatekijät huomioiden on tutkimustyössä kehitetty yritystason strateginen suorituskykymittaristo case-yritykselle.
 
The purpose of this study was to create a strategic Balanced Scorecard performance measurement system (SPMS) for B2C expert organization. Problem was that the case organization does not have its own systematic measurement method for strategic performance measurement. Case organization had only few key performance indicators (KPIs) what gave information how company was performing. Developing a strategic Balanced Scorecard performance measurement system for case organization was selected as a target for this study. Furthermore, his study analyzes the most common challenges in performance measurement as well as the critical factors that need to be taken into consideration in the development process of a strategic performance measurement system. Based on the analysis of the challenges and requirements found in this study, an organization-level strategic performance measurement system has been developed to the case company.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14434]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste