Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

From after-sale service to e-commerce – A roadmap for implementing e-services in an industrial B2B context

Hiltunen, Anna (2017)

Katso/Avaa
Master´s Thesis: From after-sales service to e-commerce (3.450Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Hiltunen, Anna
2017

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017102750338

Tiivistelmä

The objective of this research was to develop an implementation framework for an online after-sales service platform with a special focus on spare part supply. The research design is a single in-depth case study with multiple units of analysis. Data was collected based on mixed-method. Internal interviews and observation were used. Further, a customer survey was conducted and generic benchmarking with two other companies was performed. The results from the customer survey suggest information quality is preeminent for the provision of after-sales relevant information online. Information must be complete, correct and up-dated. The system quality fosters the acquisition of information, stimulates self-service and is predominant for spare part ordering. Service quality was not found to be of great significance.
Extensive literature review has been composed related to the three key elements of this study. Firstly, the after-sales management was examined and relevant elements for the online platform were detected. Secondly, product information management was considered as vital for the spare part provision and for the e-commerce implementation. Thirdly, e-business, e-commerce and e-services were illuminated. As a result, an implementation framework was developed and tested. This research presents both theoretical and managerial contributions.
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14429]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Rakenteinen palvelutuotemääritys palvelutarjoaman ja palveluiden elinkaaren aikaisen johtamisen tukena 

    Laitinen, Sari (2012)
    Työssä on tutkittu palveluiden tuotemääritystä ja rakenteista johtamista teollisen palveluliiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen tukena. Työ perustuu laajaan palveluiden johtamisen, teollisen palveluliiketoiminnan sekä ...
  • Internet -palvelunhallinta 

    Asikainen, Aarre (2000)
    Internet -palvelunhallinnan rooli kasvaa tulevaisuudessa ja sen kehittäminen on yhä tärkeämpää. Palvelut kehittyvät monipuolisemmiksi, niiden laatu paranee ja käyttömäärät kasvavat. Erityisesti palveluiden sisällönhallinnan ...
  • Servitization in the sales function : challenges and opportunities at the salesperson level 

    Vesterinen, Mikko (2019)
    Servitization has been an active research domain for most of 2000’s, although the terminology used has varied by the author. However, its effects on the sales function have only had modest attention. This study seeks to ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste