Online course development framework and case: online geographic information systems course
Musto, Jiri (2017)
Diplomityö
Musto, Jiri
2017
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017110750550
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017110750550
Tiivistelmä
Online courses have risen in popularity during the recent years. Most online courses are evaluated using different evaluation rubrics and general guidelines for course design that can be found in literature. There are no practical online course design frameworks, which tell how online course activities should be designed. Based on literature reviews, different attributes make an online course good and effective and these attributes can be bound to some other activities. The online course design framework presented in this thesis integrates those attributes and activities. The developed framework is used to create an online geographic information system course. The results from the first test round with three users are promising and suggest that the framework design is successful. The minor issues identified are related to the lecture slides’ presentation and not to the framework designed under this thesis. Viime vuosien aikana verkkokurssien suosio on kasvanut. Suurin osa verkkokursseista arvioidaan käyttäen erilaisia arviointikategorioita ja yleisiä ohjeita verkkokurssien suunnitteluun voi löytää kirjallisuudesta. Ei ole olemassa käytännöllistä verkkokurssin suunnittelun viitekehystä, joka kertoisi kuinka verkkokurssien aktiviteetit pitäisi suunnitella. Kirjallisuuskatsauksien perusteella, erilaiset attribuutit tekevät verkkokurssista hyvän ja tehokkaan ja nämä attribuutit voidaan sitoa joihinkin aktiviteetteihin. Tässä opinnäytetyössä esitetty verkkokurssin suunnittelun viitekehys integroi nuo attribuutit ja aktiviteetit. Ensimmäisen testikierroksen kolmen testaajan tuottamat tulokset ovat lupaavia ja antavat ymmärtää, että viitekehyksen rakenne on onnistunut. Löydetyt pienet ongelmakohdat liittyivät kurssin kalvojen esittämiseen eivätkä tässä opinnäytetyössäsuunniteltuun viitekehykseen.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Navigating partnership challenges in the online travel industry
Chokuri, Nino (2024)The aim of this thesis is to examine the partnerships between online travel agencies (OTAs) and their accommodation suppliers. It identifies the challenges in the partnership and offers recommendations to address them. The ... -
Yrityslähtöisten virtuaalisten brändiyhteisöjen hyödyntäminen online brändäämisessä
Rassi, Anna (2015)Kandidaatintutkielma virtuaalisten brändiyhteisöjen hyödyntämisestä online brändäämisessä -
The Role of Non-Coercive Influence Tactics in Online Marketing
Ståhlstedt, Satu (2014)This thesis examines the effectiveness of non-coercive influence tactics in the context of consumer online behaviour. The objective of this study is to develop a comprehensive understanding of consumer online behaviour and ...