Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Developing internal marketing and training practices in industrial company

Nummela, Visa (2018)

Katso/Avaa
Masters_Thesis_Nummela_Visa (1.900Mb)
Lataukset: 


Diplomityö

Nummela, Visa
2018

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201802263578

Tiivistelmä

The purpose of this master’s thesis is to study the current state of the internal
marketing and training of the case company. Also, the purpose is to find out how
internal marketing and training should be changed in order to improve the
product knowledge of the case company's sales representatives and increase
product sales.

The research is conducted as a qualitative research utilizing interviews and
questionnaires as a way of collecting data. An inductive approach is used in this
research. The theoretical part of the research consists of a literature review
containing literature of the internal marketing and sales training.

One of the most important findings of the research is that the internal marketing
activities of the case company are well utilized. Based on the literature review of
the sales training and conducted qualitative research, a new training framework
proposal is developed. The new training framework contains new types of
training methods and four different training levels. Another important
improvement proposal is to start evaluating the trainings.
 
Tämän diplomityön tarkoituksena on tutkia kohdeyrityksen sisäisen
markkinoinnin ja koulutuksen nykytilaa. Tutkimukseen kuuluu myös selvittää
kuinka sisäistä markkinointia ja koulutuksia tulisi muuttaa, jotta kohdeyrityksen
myyjien tuotetietous parantuisi ja tuotemyynti kasvaisi.

Tutkimus suoritettiin laadullisena tutkimuksena, jonka tiedonkeruutapoina
käytettiin haastatteluita ja kyselylomakkeita. Tutkimuksessa käytettiin
induktiivista lähestymistapaa. Tutkimuksen teoreettinen osuus koostui
kirjallisuuskatsauksesta, joka sisälsi kirjallisuutta liittyen sisäiseen
markkinointiin ja koulutukseen.

Tämän diplomityön yksi keskeisimmistä tuloksista on se, että sisäisen
markkinoinnin toiminnot on hyödynnetty hyvin kohdeyrityksessä. Lisäksi
keskeisimpinä tuloksina voidaan pitää myös koulutusrakenne-ehdotelmaa, joka
perustuu sisäisen koulutuksen kirjallisuuskatsaukseen ja tehtyyn laadulliseen
tutkimukseen. Tämä koulutusrakenne-ehdotelma sisältää uudenlaisia
kouluttamistyylejä ja neljä koulutuksen tasoa. Yksi keskeisimmistä
kehitysehdotuksista on koulutuksien arviointien käyttöönotto.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11666]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste