Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Structure proposal for a video game modification management utility

Hanski, Jonni (2018)

Katso/Avaa
kandidaatintyo-hanski_jonni.pdf (197.8Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Hanski, Jonni
2018

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201804206740

Tiivistelmä

The aim of this bachelor’s thesis was to formulate a proposal for the structure of an open-source utility used in managing content created by users for video games. The bachelor’s thesis sought to briefly introduce the concept of mods as user-generated content, to justify the need for an automated utility to manage such content and to finally formulate and justify a proposal for a high-level structure for such a management utility. The idea was to formulate the structure in a way that does not impose restrictions on the actual implementation of the structure in an unnecessary fashion. The work on the thesis was based on existing publications about, for example, user-generated content and/or video game mods, reasonable software design and structure in general, as well as the effect of the structure of a piece of software on the open-source software project surrounding it. The result of the work was a proposal for a high-level design for the type of utility in question. The formulated design seeks to facilitate reasonable development of the utility, guided by the views presented in the publications used as background material.
 
Tämän kandidaatintyön tavoitteena oli muodostaa ehdotus käyttäjien videopeleihin tuottaman sisällön hallintaan suunnatun avoimen lähdekoodin ohjelman rakenteeksi. Tavoitteena oli lyhyesti esitellä käyttäjien luoma sisältö konseptina, perustella hallintatyökalun hyödyllisyys yleisellä tasolla ja muodostaa sekä perustella ehdotus kyseisen kaltaisen työkalun korkean tason rakenteeksi. Rakenteen tavoitteena oli olla yleisen tason rakenne, joka ei turhaan sido käytännön toteutusta. Kandidaatintyön toteutus perustui olemassa oleviin julkaisuihin, jotka käsittelivät muun muassa käyttäjien tuottamaa sisältöä ja videopelien modeja, ohjelmiston mielekästä rakennetta yleisesti sekä ohjelmiston rakenteen vaikutusta avoimen lähdekoodin ohjelmistoprojektiin. Työn tuloksena pystyttiin muodostamaan ehdotus kyseisen kaltaisen työkalun rakenteeksi. Uuden rakenteen tavoitteena on taustakirjallisuudessa esitettyjen näkemysten viitoittamana edesauttaa kyseisenkaltaisen työkalun kehitystyötä.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [3867]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste