Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Data-analytiikan hyödyntäminen brändin kehittämisessä

Huittinen, Jussi; Kaukanen, Miki (2018)

Katso/Avaa
Varsinainen kandidaatintyö (541.0Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Huittinen, Jussi
Kaukanen, Miki
2018

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018050419378

Tiivistelmä

Tämän kandidaatintyön tavoitteena on selvittää, miten data-analytiikkaa voidaan hyödyntää brändin kehittämisessä ja millaisia mahdollisuuksia data-analytiikka ja big data luo perinteisen brändin kehittämisen rinnalle. Työ on toteutettu kirjallisuuskatsauksena ja sen pääpaino on data-analytiikan hyödyntämisessä päätöksenteossa, sekä brändin merkityksessä osana yrityksen liiketoimintaa.

Dataa on ollut vapaasti yritysten saatavilla jo useiden vuosien ajan, mutta monet yritykset eivät ole hyödyntäneet sen mahdollisuuksia omassa toiminnassaan. Vasta viime vuosina data-analytiikka on alkanut luomaan kiinnostusta suurien IT-jättien lisäksi myös pienempien yritysten keskuudessa. Tämä viime vuosien datan ”vallankumous” ei kuitenkaan johdu itse datan määrän suuresta kasvusta, vaan kehittyneiden työkalujen kyvystä käsitellä kyseistä dataa ja luoda siitä merkityksellistä informaatiota.

Data-analytiikalla pystytään kehittämään yrityksen toimintaa monin eri tavoin toimialasta riippumatta. Yksi data-analytiikan olennaisimmista käyttökohteista on brändin kehittäminen. Data-analytiikan hyödyt brändin kehittämisessä perustuvat pääasiallisesti kuluttajien preferenssien paremmin ymmärtämiseen. Data-analytiikan avulla voidaan saada arvokasta informaatiota liittyen esimerkiksi kuluttajien suhtautumisesta brändiin, jonka perusteella voidaan tehdä perustellumpia strategisia päätöksiä brändin kehittämiseen suhteen.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [6192]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste