Koetun innovatiivisuuden rooli innovaatioiden kaupallistamisessa esineiden internetin luomassa ekosysteemissä : Case: Enevo Oy
Suninen, Juha (2015)
Kandidaatintutkielma
Suninen, Juha
2015
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018062126284
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018062126284
Tiivistelmä
Innovaatiota voidaan pitää yritysten liiketoiminnallisen menestyksen ja kasvun lähteenä. Siinä missä ne toimivat uudistumisen lähteenä suurille yritykselle, ne mahdollistavat myös alustan täysin uudenlaisen liiketoiminnan syntymiselle. Innovaatiot eivät ole keskenään samanlaisia, vaan niitä voidaan luokitella niiden radikaalisuuden, eli innovatiivisuuden mukaan. Koetulla innovatiivisuudella on merkittävä vaikutus innovaatioprosessiin ja tuotekehitykseen. Tässä tutkielmassa ilmiötä tarkastellaan Case-yhtiö Enevo Oy:n näkökulmasta esineiden internetin viitekehyksessä.