Visualization of production performance measurement and management including leading indicators
Pitkänen, Hanna (2018)
Diplomityö
Pitkänen, Hanna
2018
School of Engineering Science, Tuotantotalous
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018072433085
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018072433085
Tiivistelmä
Manufacturing companies must measure their operational performance to answer the customer needs. Performance measurement utilizes indicators, which are selected on the basis of the company’s objectives. The use of leading indicators enables companies to predict events before they occur and thus prevent potential problems. The measurement results must be managed to assist in decision-making, which can be achieved with reporting tools. The combination of leading indicators, performance management and visual reporting of the metrics leads to effective operational management.
This research study is done as a single case study for a global manufacturing company. The study consists of two research methods, which are qualitative semi-structured interviews and the use of quantitative data. The interviews aim to study the benefits and challenges of implementing the new proposed system. In total 12 respondents with varying backgrounds took part in the interviews. The use of data aims to develop a new visual performance reporting tool, which is implemented in the case company. The data is collected directly from the company’s database, which enables the assessment of actual user experience.
Leading indicators and visual performance reporting enable effective communication and save time from managers to take corrective actions. This improves customer satisfaction and the performance results even further. The reporting tool combines data from different sources, which enhances global communication and provides transparency to the reporting. As an end result, the indicators and processes are aligned within the different locations which leads to improved operational efficiency and long term sustainability. Teollisuusyritysten tulee mitata operatiivista suorituskykyä pystyäkseen vastaamaan asiakkaiden vaatimuksiin. Suorituskyvyn mittaamisessa hyödynnetään tunnuslukuja, jotka valitaan yrityksen tavoitteiden pohjalta. Ennakoivien tunnuslukujen käyttö mahdollistaa tulevien tapahtumien ennustamisen ja auttaa siten estämään mahdolliset ongelmatilanteet. Raportointityökalujen käyttö mahdollistaa mittaustulosten hallinnan, jolloin niitä voidaan hyödyntää päätöksenteossa. Ennakoivien tunnuslukujen, suorituskyvyn johtamisen ja visuaalisen tulosten raportoinnin yhdistelmä johtaa tehokkaaseen operatiivisten toimintojen johtamiseen.
Tämä tutkimus on toteutettu yksittäisen tapaustutkimuksen muodossa kansainväliselle teollisuusyritykselle. Tutkimuksessa hyödynnetään kahta tutkimusmenetelmää, jotka ovat kvalitatiivinen puolistrukturoitu haastattelu ja kvantitatiivisen datan käyttö. Haastatteluilla pyritään selvittämään uuden systeemin hyödyt ja sen toteutuksen tuomat haasteet. Yhteensä 12 henkilöä erilaisilla taustoilla osallistui haastatteluihin. Datan hyödyntämisen tarkoituksena on kehittää uusi visuaalinen raportointityökalu, joka otetaan käyttöön yrityksessä. Data haetaan suoraan yrityksen tietokannasta, mikä mahdollistaa todellisen käyttäjäkokemuksen keräämisen.
Ennakoivat tunnusluvut ja visuaalinen suorituskyvyn mittaaminen johtavat nopeampaan kommunikointiin ja säästävät johtajien aikaa, mikä mahdollistaa paremman keskittymisen korjaaviin toimenpiteisiin. Tämä puolestaan parantaa asiakastyytyväisyyttä ja suorituskykyä entisestään. Raportointityökalu yhdistää dataa useasta eri lähteestä, mikä mahdollistaa globaalin kommunikoinnin ja parantaa raportoinnin läpinäkyvyyttä. Lopputuloksena on tunnuslukujen ja prosessien linjaus eri toimipisteiden välillä, mikä johtaa kohti tehokkaampaa operatiivista toimintaa ja pitkäaikaista kestävyyttä.
This research study is done as a single case study for a global manufacturing company. The study consists of two research methods, which are qualitative semi-structured interviews and the use of quantitative data. The interviews aim to study the benefits and challenges of implementing the new proposed system. In total 12 respondents with varying backgrounds took part in the interviews. The use of data aims to develop a new visual performance reporting tool, which is implemented in the case company. The data is collected directly from the company’s database, which enables the assessment of actual user experience.
Leading indicators and visual performance reporting enable effective communication and save time from managers to take corrective actions. This improves customer satisfaction and the performance results even further. The reporting tool combines data from different sources, which enhances global communication and provides transparency to the reporting. As an end result, the indicators and processes are aligned within the different locations which leads to improved operational efficiency and long term sustainability.
Tämä tutkimus on toteutettu yksittäisen tapaustutkimuksen muodossa kansainväliselle teollisuusyritykselle. Tutkimuksessa hyödynnetään kahta tutkimusmenetelmää, jotka ovat kvalitatiivinen puolistrukturoitu haastattelu ja kvantitatiivisen datan käyttö. Haastatteluilla pyritään selvittämään uuden systeemin hyödyt ja sen toteutuksen tuomat haasteet. Yhteensä 12 henkilöä erilaisilla taustoilla osallistui haastatteluihin. Datan hyödyntämisen tarkoituksena on kehittää uusi visuaalinen raportointityökalu, joka otetaan käyttöön yrityksessä. Data haetaan suoraan yrityksen tietokannasta, mikä mahdollistaa todellisen käyttäjäkokemuksen keräämisen.
Ennakoivat tunnusluvut ja visuaalinen suorituskyvyn mittaaminen johtavat nopeampaan kommunikointiin ja säästävät johtajien aikaa, mikä mahdollistaa paremman keskittymisen korjaaviin toimenpiteisiin. Tämä puolestaan parantaa asiakastyytyväisyyttä ja suorituskykyä entisestään. Raportointityökalu yhdistää dataa useasta eri lähteestä, mikä mahdollistaa globaalin kommunikoinnin ja parantaa raportoinnin läpinäkyvyyttä. Lopputuloksena on tunnuslukujen ja prosessien linjaus eri toimipisteiden välillä, mikä johtaa kohti tehokkaampaa operatiivista toimintaa ja pitkäaikaista kestävyyttä.