Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hinnoittelu alkoholiteollisuudessa - Case Juomatehdas Oy

Viljakainen, Saara (2018)

Katso/Avaa
Kandidaatintyö_Viljakainen.pdf (425.6Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintyö

Viljakainen, Saara
2018

School of Engineering Science, Tuotantotalous

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018073033141

Tiivistelmä

Työn tavoitteena on selvittää lukijalle mitkä tekijät vaikuttavat tuotteiden hinnoitteluun ja millaiset hinnoittelustrategiat soveltuvat alkoholiteollisuudessa käytettäviksi. Työssä on keskitytty tarkemmin kolmeen alkoholiteollisuuteen parhaiten sopivaan hinnoittelustrategiaan, jotka ovat kustannusperusteinen-, kilpailuperusteinen sekä arvopohjainen hinnoittelustrategia.
Työn alkuosa on kirjallisuuskatsaus. Työn empiriaosa toteutetaan yrityksen edustajille tehtävällä puolistrukturoidulla teemahaastattelulla, joita analysoimalla pyritään selvittämään, millaista hinnoittelu alkoholiteollisuudessa on ja millaisia menetelmiä siellä käytetään.
Tuotteiden hinnoitteluun vaikuttavat muun muassa tuotteen laatu, kilpailijat sekä yrityksen käyttämä hinnoittelustrategia. Alkoholiteollisuudessa on haastavaa nimetä vain yhtä käytettyä hinnoittelustrategiaa, sillä tyypillisesti alkoholiteollisuudessa käytetään usean hinnoittelustrategian yhdistelmää.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [6441]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Challenges in implementing value-based pricing strategy 

    Rantalaiho, Henri (2017)
    The decline of raw material prices as has increased price pressure and created need to develop pricing strategies for metals and minerals processing equipment vendors. Value-based pricing strategy is considered to offer ...
  • Muutokset yritysten hinnoitteluun big data-aikakaudella 

    Västilä, Olli (2017)
    Tämän kandidaatintyön tavoitteena on antaa lukijalle kuva yritysmarkkinoilla käytettävistä hinnoittelustrategioista sekä niiden soveltuvuudesta erilaisiin markkinatilanteisiin. Lisäksi työ antaa kuvauksen big datan ...
  • Improving profitability through pricing in highly competitive B2B markets 

    Västilä, Olli (2018)
    In highly competitive B2B markets companies are searching for the next frontier of competitive advantage vigorously. Decades of productivity and efficiency exercises on the supply side of the value chain has finally reached ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste