Business strategies for managing legislative requirements: A case study of legislative sustainability requirements for biofuels in the EU
Kasurinen, Heli; Väisänen, Sanni; Uusitalo, Ville; Soukka, Risto (2018)
Post-print / Final draft
Kasurinen, Heli
Väisänen, Sanni
Uusitalo, Ville
Soukka, Risto
2018
International Journal of Management Practice
11
1
69-92
Inderscience Publishers
School of Energy Systems
Kaikki oikeudet pidätetään.
© Inderscience Publishers
© Inderscience Publishers
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018092736724
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018092736724
Tiivistelmä
Businesses employ different strategies to manage legislative requirements; however, there is little science-based understanding of the strategies that are in use. This study introduces a general legislation maturity model for businesses that includes company profiles, strategies and activity levels in relation to legislative requirements. Four strategies, namely defensive, adaptive, proactive and lead, are described through a case study of legislative sustainability requirements for biofuels in the EU that are organised according to their urgency and validity to biofuel producers, and the associated activity levels. This model will help managers to identify the strategies they employ, more systematically select strategies, understand the spatial and temporal scales and more efficiently allocate legislation management resources. The legislation maturity profiles, strategies, activities and urgency-validity framework are applicable in other industries.
Lähdeviite
Kasurinen, H., Väisänen, S., Uusitalo, V., Soukka, R. (2018). Business strategies for managing legislative requirements: A case study of legislative sustainability requirements for biofuels in the EU. International Journal of Management Practice, Vol 11, Issue 1. p. 69-92. DOI: 10.1504/IJMP.2018.10008167
Alkuperäinen verkko-osoite
http://www.inderscience.com/offer.php?id=88385Kokoelmat
- Tieteelliset julkaisut [1403]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Strategian toimeenpanokeinot muuttuvissa toimintaympäristöissä
Pajulahti, Mia Katriina (2008)Nykyinen strategia ajattelu perustuu filosofiaan, jossa yrityksen aineeton pääoma muuttuu aineelliseksi tulokseksi organisaatioiden resursseja, kyvykkyyksiä ja osaamista hyödyntämällä. Strategisissa tuloskorteissa oppimisen ... -
Valmistusstrategian muodostaminen uudelle tuoteperheelle
Toivanen, Jari (2016)Diplomityön tavoitteena on tutkia valmistusstrategian muodostamista rajaten tarkastelu yhteen tuoteperheeseen. Työn teoriaosuudessa suoritaan kirjallisuuskatsaus, jonka keskeisempänä tuloksena luodaan teoriaviitekehys ... -
Strategian implementointikeinot yrityksessä : case Etelä-Suomen satamapalvelu Oy
Mandell, Miika (2021)Kandidaatintyön tavoitteena on tutkia kohdeyrityksen strategian implementoinnin keinoja ja löytää suosituksia, jolla implementointia voidaan tehostaa. Tutkimus on tehty kohdeyritykseen empiirisenä tutkimuksena, jossa on ...