Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

What determines customers’ engagement in the digital service process?

Saunila, Minna; Ukko, Juhani; Rantala, Tero (2018)

Katso/Avaa
saunila_et_al_what_determines_post_print.pdf (308.0Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Saunila, Minna
Ukko, Juhani
Rantala, Tero
2018

Journal of Manufacturing Technology Management

Emerald Publishing Limited

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
© Emerald Publishing Limited
https://doi.org/10.1108/JMTM-01-2018-0006
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018101938507

Tiivistelmä

Purpose - The focus of this paper is on customer engagement behavior (CEB) in digital environments. Specifically, the paper seeks to determine the factors that affect CEB in the different parts of the digital service process.

Design/methodology/approach - A longitudinal, qualitative, single-case study is used to examine CEB in digital environments. The selected case company is a provider of streaming TV services. Both primary data, gathered from interviews, focus groups, and participant observations in meetings with a selected focus group, and secondary data, gathered from company websites sources, were used.

Findings - This study shows that CEB is determined by different factors in different phases of the digital service process. Moreover, the results show that engagement is highlighted during the front-end phase of the process. During the back-end phase, the role of engagement is realized by maintaining and updating solutions.

Originality/value - The originality of the research is based on the study of CEB in the context of the digital service process. The factors that affect CEB are classified as customer-based, firm-based, and context-based factors.

Lähdeviite

Saunila, M., Ukko, J., Rantala, T. (2018). What determines customers’ engagement in the digital service process? Journal of Manufacturing Technology Management. DOI: 10.1108/ JMTM-01-2018-0006

Alkuperäinen verkko-osoite

https://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/JMTM-01-2018-0006
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1588]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste