Profitability in digital marketing
Lahdensuo, Sami (2018)
Diplomityö
Lahdensuo, Sami
2018
School of Engineering Science, Tuotantotalous
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018110547271
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018110547271
Tiivistelmä
The research focused on the measurement of profitability in digital marketing. The study was guided by the following research questions: To establish how conversions and leads determine profitability in digital marketing, to investigate how e-commerce determines profitability in digital marketing, to find out how website behavior determines profitability in digital marketing and to investigate how brand awareness campaigns influence profitability in digital marketing. The research was grounded on the market segmentation theory (MST), game theory, network theory, push-pull theory and generational theory. The findings affirmed that e-commerce, conversions and leads, website behavior and brand awareness campaigns were effective in the determination of profits in digital marketing strategies. Based on the research findings, the study recommended that businesses needed to use the metrics for the accurate determination of profits acquired from digital marketing strategies. Tutkimuksessa keskityttiin kannattavuuden mittaamiseen digitaalisessa markkinoinnissa. Tutkimus keskittyi seuraaviin kysymyksiin: konversioiden ja liidien merkitys digitaalisen markkinoinnin kannattavuudessa, e-kaupan kannattavuus digitaalisessa markkinoinnissa, verkkosivustojen käyttäytymisen vaikutus digitaalisen markkinoinnin kannattavuuteen sekä branditietoisuuden vaikutus digitaalisen markkinoinnin kannattavuuteen. Tutkimuksessa tuli ilmi ylläolevien tutkimuskohteiden merkitykset digitaalisten kampanjoiden kannattavuuden selvittämisessä. Tutkimusten perusteella voidaan todeta, että yritysten kannattaa käyttää erilaisia mittaustuloksia, jotta voidaan näiden toimenpiteiden tuottoa luotettavasti laskea.