Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Profitability in digital marketing

Lahdensuo, Sami (2018)

Katso/Avaa
samilahdensuo.pdf (872.8Kb)
Lataukset: 


Diplomityö

Lahdensuo, Sami
2018

School of Engineering Science, Tuotantotalous

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018110547271

Tiivistelmä

The research focused on the measurement of profitability in digital marketing. The study was guided by the following research questions: To establish how conversions and leads determine profitability in digital marketing, to investigate how e-commerce determines profitability in digital marketing, to find out how website behavior determines profitability in digital marketing and to investigate how brand awareness campaigns influence profitability in digital marketing. The research was grounded on the market segmentation theory (MST), game theory, network theory, push-pull theory and generational theory. The findings affirmed that e-commerce, conversions and leads, website behavior and brand awareness campaigns were effective in the determination of profits in digital marketing strategies. Based on the research findings, the study recommended that businesses needed to use the metrics for the accurate determination of profits acquired from digital marketing strategies.
 
Tutkimuksessa keskityttiin kannattavuuden mittaamiseen digitaalisessa markkinoinnissa. Tutkimus keskittyi seuraaviin kysymyksiin: konversioiden ja liidien merkitys digitaalisen markkinoinnin kannattavuudessa, e-kaupan kannattavuus digitaalisessa markkinoinnissa, verkkosivustojen käyttäytymisen vaikutus digitaalisen markkinoinnin kannattavuuteen sekä branditietoisuuden vaikutus digitaalisen markkinoinnin kannattavuuteen. Tutkimuksessa tuli ilmi ylläolevien tutkimuskohteiden merkitykset digitaalisten kampanjoiden kannattavuuden selvittämisessä. Tutkimusten perusteella voidaan todeta, että yritysten kannattaa käyttää erilaisia mittaustuloksia, jotta voidaan näiden toimenpiteiden tuottoa luotettavasti laskea.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [13821]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste