Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Change management and digital transformation in the banking industry

Kinnunen, Jannika (2018)

Katso/Avaa
Master's thesis (687.3Kb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Kinnunen, Jannika
2018

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018120449726

Tiivistelmä

The purpose of this master’s thesis is to examine how digital change can be managed in today’s growing digital environment specifically in the context of the banking industry. This study aims to find out the critical success factors of digital change management, and possible distinctions in reflection to existing research on change management. In addition, the aim of this study is to identify opportunities and challenges of digital transformation. The empirical research was conducted as a case study by interviewing several managers of a company operating in the banking industry. The results of the research indicate that digital change can be managed by following a six-step digital change management process. The most critical success factors for managing digital change are the creation of organisational readiness, the involvement and empowerment of employees to act on digital change, as well as communication. These success factors are all identified by previous researchers. However, some success factors are not seen vital for digital change, than previous change management literature has stressed, but also new discoveries are made to successfully manage digital change. The study also identifies several opportunities and challenges of digital transformation, for example the opportunity of new services, or on the other hand the challenge of the expansion of the competitor field.
 
Pro gradu -tutkielman tarkoitus on selvittää, kuinka digitaalista muutosta voidaan johtaa nykypäivän kasvavassa digitaalisessa ympäristössä, erityisesti pankkialalla. Tämä tutkimus pyrkii selvittämään mitkä ovat tärkeimmät menestystekijät digitaalisessa muutosjohtamisessa, sekä löytämään mahdollisia eroavaisuuksia aikaisempiin muutosjohtamisen tutkimuksiin. Tämän lisäksi, tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa digitaalisen transformaation mahdollisuudet ja haasteet. Empiirinen tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena haastattelemalla useampaa johtajaa pankkialan yrityksestä. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että digitaalista muutosta voidaan johtaa kuuden vaiheen digitaalisen muutosprosessin avulla. Kaikista kriittisimmät menestystekijät digitaalisessa muutosjohtamisessa ovat valmiuden luominen yrityksessä, kommunikaatio, työntekijöiden osallistaminen, sekä heidän motivoiminen toimia digitaalisen muutoksen mukaisesti. Nämä on tunnistettu myös aiemmissa muutosjohtamisen tutkimuksissa. Tämä tutkimus toi kuitenkin esille, että esimerkiksi digitaalinen visio ei ole olennainen menestystekijä kuten aiemmassa kirjallisuudessa on tunnistettu, mutta muita uusia ominaisuuksia tunnistettiin digitaalisen muutosjohtamisen menestystekijöiksi. Tutkimus myös esittää useita mahdollisuuksia ja haasteita, esimerkiksi mahdollisuuden uusiin palveluihin tai laajentuvan kilpailukentän tuomat haasteet.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11666]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste