Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

In search for the ideal coopetition partner: an experimental study

Kraus, Sascha; Meier, Fabian; Niemand, Thomas; Bouncken, Ricarda; Ritala, Paavo (2017-05-10)

Katso/Avaa
kraus_meier_niemand_et_al_in_search_for_the_ideal_final_draft.pdf (198.0Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Kraus, Sascha
Meier, Fabian
Niemand, Thomas
Bouncken, Ricarda
Ritala, Paavo
10.05.2017

Review of Managerial Science

12

4

1025-1053

Springer Berlin Heidelberg

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2017
https://doi.org/10.1007/s11846-017-0237-0
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018121150453

Tiivistelmä

Coopetition (collaboration between competitors) has the potential to provide major benefits or losses to participating firms. Entering a partnership with a competitor is a strategic decision with potential long-term consequences rendering the choice of partner of key importance. Existing research has investigated partner’s strategic attributes, but not how the inter-organizational factors between coopetiting firms affect partner selection and on which layers those effects occur. We use a vignette study for reducing this gap, representing the first experimental study on the field of coopetition research. The results from our study from 874 evaluations of potential coopetition partnerships by key informants from Austria, Germany, Liechtenstein and Switzerland offer insights into how the possible partner’s role, resource alignment and the planned activity affect partner selection. The findings suggest that the partner’s role in the markets—i.e. whether it is a direct or an indirect competitor—is critical in partner selection. The planned activity and resource configuration is also found to influence the evaluation of possible coopetition partners. Overall, the results of this first experimental study in coopetition research provide important implications to both theory and practice.

Lähdeviite

Kraus, S., Meier, F., Niemand, T. et al. Rev Manag Sci (2018) 12: 1025. https://doi.org/10.1007/s11846-017-0237-0

Alkuperäinen verkko-osoite

https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11846-017-0237-0
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1008]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste