Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Critical Comparison of Two Creativity Methods for Fostering Participatory Innovation: Implications to Improve TRIZ

Nisula, Anna-Maija; Kianto, Aino (2018-11-30)

Katso/Avaa
nisula_kianto_a_critical_comparison_aam.pdf (502.7Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Nisula, Anna-Maija
Kianto, Aino
30.11.2018

39-55

Springer, Cham

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© Springer Nature Switzerland AG 2018
https://doi.org/10.1007/978-3-319-96532-1_4
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018121250587

Tiivistelmä

We present an empirical study in which we contrast two creativity methods, the lateral thinking method and the improvisational theatre method, to investigate their applicability for advancing participatory innovation. While both of the contrasted methods aim to increase creativity as a means of improving participative innovation, they differ in terms of their conceptualisations of creativity, goals and processes. We propose that these two methods could complement the weaknesses of the TRIZ method (theory of inventive problem solving), especially in cases in which diverse experts gather to innovate, solve problems and generate new knowledge for shared goals. We illustrate the utilisation of the methods by reporting two creative development workshops. The paper sheds light on methods for fostering creative participatory innovation and highlights the collective nature of co-creation in participatory innovation. In addition, the paper suggests how the studied participative co-creative methods could be useful in improving the TRIZ method.

Lähdeviite

Nisula AM., Kianto A. (2018) A Critical Comparison of Two Creativity Methods for Fostering Participatory Innovation: Implications to Improve TRIZ. In: Koziołek S., Chechurin L., Collan M. (eds) Advances and Impacts of the Theory of Inventive Problem Solving. Springer, Cham. DOI: 10.1007/978-3-319-96532-1_4

Alkuperäinen verkko-osoite

https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-96532-1_4
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1136]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste