Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Orienting toward sales growth? Decomposing the variance attributed to three fundamental organizational strategic orientations

Wales, William; Beliaeva, Tatiana; Shirokova, Galina; Stettler, Tatiana R.; Gupta, Vishal K. (2018-12-14)

Katso/Avaa
wales_beliaeva_et_al_orienting_toward_sales_growth_final_draft.pdf (542.1Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Wales, William
Beliaeva, Tatiana
Shirokova, Galina
Stettler, Tatiana R.
Gupta, Vishal K.
14.12.2018

Journal of Business Research

Elsevier

School of Business and Management

https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.12.019
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018122051430

Tiivistelmä

While firm strategic orientations have received considerable attention, most research has focused on singular orientations without considering their complementarity for firm's outcomes. In this study, we decompose the unique and complementary variance of several strategic orientations – market (MO), entrepreneurial (EO), and learning orientation (LO) – on firm sales growth. Our investigation of the individual unique effects of these orientations reveals that, within our cross-national random sample of 221 firms from Finland and Russia, sales growth is principally driven by EO. Second, our results show, that the complementary or shared effects of EO, MO, and LO explain a significant portion of the variance in sales growth. Building upon past research, we offer evidence that a higher-order construct- proactive learning culture- is supported at the intersection of these fundamental strategic orientations with important implications for future scholarship examining multiple strategic orientations.

Lähdeviite

Wales, W., Beliaeva, T., Shirokova, G., Stettler, T.R., Gupta, V.K. (2018). Journal of Business Research, pp. 1-30. DOI: 10.1016/j.jbusres.2018.12.019

Alkuperäinen verkko-osoite

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296318306295?via%3Dihub
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1560]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Complementarity and contextualization of firm-level strategic orientations 

    Beliaeva, Tatiana
    Acta Universitatis Lappeenrantaensis (Lappeenranta-Lahti University of Technology LUT, 08.02.2019)
    Strategic orientations, which reflect strategic behaviors implemented by a firm, have been widely associated with a firm’s competitiveness and performance. An extensive theoretical and empirical consideration has been ...
  • Sovellusintegraation toteutus pk-yrityksen projektijärjestelmiin 

    Heiskanen, Jouni (2010)
    Tässä diplomityössä käydään läpi lähestymistapoja sovellusintegraatioon ja niiden käyttöä yritysmaailmassa. Sovellusintegraatiolla tarkoitetaan prosessia jolla yhdistetään toimintoja tai tietoa kahdesta tai useammasta ...
  • Pienet erikoiskaupat Big datan aikakaudella: Asiakastiedonjohtamisen edellyttämät strategiset orientaatiot. 

    Mäyrä, Sari (2015)
    This master’s thesis has examined how Entrepreneurial, Customer and Knowledge Management Orientations are needed in the use of Big data technology by small retail firms in their Customer Knowledge Management. A vision of ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste