Sisäinen viestintä operationaalisessa yksikössä
Koponen, Sofia (2019)
Kandidaatintutkielma
Koponen, Sofia
2019
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201901071518
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201901071518
Tiivistelmä
Tutkimus on laadullinen tapaustutkimus sisäisestä viestinnästä. Tavoitteena on lisätä ymmärrystä sisäisen viestinnän haasteista ja löytää kehittämiskohteita operationaalisessa yksikössä. Tarkoituksena on tutkia operationaalisessa yksikössä tapahtuvaa esimiesten ja työntekijöiden välistä viestintää. Tutkimuksen empiirinen aineisto on hankittu haastatteluilla.
Sisäinen viestinnän voi nähdä olevan kytköksissä yrityksen suorituskykyyn. Sisäinen viestintä auttaa ylintä johtoa havaitsemaan ja ymmärtämään mitä yrityksessä tapahtuu ja näin ollen parantaa päätöksentekoa. Työntekijän kannalta sisäinen viestintä on myös tärkeää, sillä viestinnän avulla viestitään yrityksen tavoitteista, välitetään tietoa, ohjeistetaan muutoksista ja saadaan tukea ongelmia kohdatessa. Viestinnän voi hahmottaa prosessina, jossa voi tapahtua monenlaisia viestintää haittaavia häiriöitä. Nämä häiriöt aiheuttavat viestinnälle haasteita. This study is a qualitative case study about internal communication. The object of this study is to gather understanding about the challenges in internal communication in operational unit and to find improvements. The purpose is to study the communication between employer and employees. The researches empirical data is collected from interviews.
Internal communication can be seen to be connected to corporation’s performance. Internal communication aids the management to see and to understand what is happening in the business and so for improves decision making. Internal communication is also important from employee point of view because through communication goals are informed, information is shared, changes are instructed and in case of challenges support is gathered. Communication can be seen as a process where can happen different communication noises. These noises disrupts the communication and can present challenges to it.
Sisäinen viestinnän voi nähdä olevan kytköksissä yrityksen suorituskykyyn. Sisäinen viestintä auttaa ylintä johtoa havaitsemaan ja ymmärtämään mitä yrityksessä tapahtuu ja näin ollen parantaa päätöksentekoa. Työntekijän kannalta sisäinen viestintä on myös tärkeää, sillä viestinnän avulla viestitään yrityksen tavoitteista, välitetään tietoa, ohjeistetaan muutoksista ja saadaan tukea ongelmia kohdatessa. Viestinnän voi hahmottaa prosessina, jossa voi tapahtua monenlaisia viestintää haittaavia häiriöitä. Nämä häiriöt aiheuttavat viestinnälle haasteita.
Internal communication can be seen to be connected to corporation’s performance. Internal communication aids the management to see and to understand what is happening in the business and so for improves decision making. Internal communication is also important from employee point of view because through communication goals are informed, information is shared, changes are instructed and in case of challenges support is gathered. Communication can be seen as a process where can happen different communication noises. These noises disrupts the communication and can present challenges to it.