Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Coopetition and market performance

Ritala, Paavo (2018-09-07)

Katso/Avaa
ritala_coopetition_and_market_performance_aam.pdf (83.63Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Ritala, Paavo
07.09.2018
Routledge

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2019 The contributors
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201901162273

Tiivistelmä

Coopetition strategy—the way how firm collaborates with its competitors—has been suggested to potentially improve firm performance in the markets. However, the literature is scattered in terms of providing evidence of how and why coopetition strategy affects firm’s market performance. This chapter reviews the existing evidence for key mechanisms, contingencies, and practical examples across four categories: (1) resource efficiency, (2) market growth and development, (3) new market creation, and (4) competitive dynamics. Future research directions are also envisioned.

Lähdeviite

Ritala, P. 2019. Coopetition and market performance. The Routledge Companion on Coopetition Strategies. Routledge.

Alkuperäinen verkko-osoite

https://www.routledge.com/The-Routledge-Companion-to-Coopetition-Strategies/Fernandez-Chiambaretto-Le-Roy-Czakon/p/book/9781138736894
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [736]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste