Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Deciphering Ownership of Family Business Groups

Pihkala, Timo; Goel, Sanjay; Rautiainen, Marita; Mukherjee, Kajari; Ikävalko, Markku (2018-10-31)

Katso/Avaa
pihkala_et_al_ownership_final_draft.pdf (155.8Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Pihkala, Timo
Goel, Sanjay
Rautiainen, Marita
Mukherjee, Kajari
Ikävalko, Markku
31.10.2018

223-252

Palgrave Macmillan, Cham

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
© The Author(s) 2019
https://doi.org/10.1007/978-3-319-98542-8_10
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201901293442

Tiivistelmä

Family business groups are highly complex ownership structures. In this chapter, we suggest that owning a family business group needs to create benefits that overcome the transaction costs and ownership costs emerging from the complexities of ownership. We separate the effects of ownership into two main categories: the legal effects and the emotional effects. In terms of legal ownership, the control over the business and its resources suggests a freedom to operate the businesses and claims on their resources, to append new businesses to the FBG, to organize their relationships between the separate businesses and to exit from the businesses at will. The emotional benefits include the service of the owners’ self-deserving interests, positive effects on the family cohesion and togetherness and growth in social recognition and status. It seems that ownership along with its multiple effects may play a more vital role in explaining the development of family business groups than has been previously thought.

Lähdeviite

Pihkala T., Goel S., Rautiainen M., Mukherjee K., Ikävalko M. (2019) Deciphering Ownership of Family Business Groups. In: Rautiainen M., Rosa P., Pihkala T., Parada M., Cruz A. (eds) The Family Business Group Phenomenon. Palgrave Macmillan, Cham

Alkuperäinen verkko-osoite

https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-98542-8_10
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1559]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste