Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Methodological Challenges of Researching Family-Owned Business Groups

Rosa, Peter; Rautiainen, Marita; Pihkala, Timo (2018-10-31)

Katso/Avaa
rosa_rautiainen_et_al_methodology_final_draft.pdf (307.6Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Rosa, Peter
Rautiainen, Marita
Pihkala, Timo
31.10.2018

37-62

Palgrave Macmillan, Cham

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
© The Author(s) 2019
https://doi.org/10.1007/978-3-319-98542-8_3
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201901293446

Tiivistelmä

This chapter focuses on the methodological issues of researching family business groups and portfolios. It identifies and discusses five areas which pose special methodological challenges for family business researchers. The field is still developing relevant research questions, and until these are clarified further, the field lacks an agreed theoretical framework or agenda with which to guide empirical research. This development of questions requires a period of inductive empirical studies to identify and highlight which research questions are most relevant before grounded theorizing can progress. Empirical research, however, is handicapped by definitional difficulties and the absence of large-scale secondary databases which would enable business groups and family firms to be identified for statistical comparison. Furthermore, family business groups can span more than one generation, necessitating longitudinal approaches which rely principally on the imperfect historical recollection of family members and thus requiring different kinds of triangulation. The challenges that can arise from conceptualizing, recording and analysing the wealth of material that can arise from a detailed study of the emergence and dynamics of business groups in transgenerational families are also discussed.

Lähdeviite

Rosa P., Rautiainen M., Pihkala T. (2019) The Methodological Challenges of Researching Family-Owned Business Groups. In: Rautiainen M., Rosa P., Pihkala T., Parada M., Cruz A. (eds) The Family Business Group Phenomenon. Palgrave Macmillan, Cham

Alkuperäinen verkko-osoite

https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-98542-8_3
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1560]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste