Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Role of Gamification in Participatory Environmental Sensing: A Study In the Wild

Palacin, Victoria; Knutas, Antti; Ferrario, Maria Angela; Porras, Jari; Ikonen, Jouni; Chea, Chandara (2018-04)

Katso/Avaa
palacin-silva_et_al_the_role_of_gamification_aam.pdf (908.5Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Palacin, Victoria
Knutas, Antti
Ferrario, Maria Angela
Porras, Jari
Ikonen, Jouni
Chea, Chandara
04 / 2018
Association for Computer Machinery (ACM)

School of Engineering Science

https://doi.org/10.1145/3173574.3173795
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201902185282

Tiivistelmä

Participatory sensing (PS) and citizen science hold promises for a genuinely interactive and inclusive citizen engagement in meaningful and sustained collection of data about social and environmental phenomena. Yet the underlying motivations for public engagement in PS remain still unclear particularly regarding the role of gamification, for which HCI research findings are often inconclusive. This paper reports the findings of an experimental study specifically designed to further understand the effects of gamification on citizen engagement. Our study involved the development and implementation of two versions (gamified and non-gamified) of a mobile application designed to capture lake ice coverage data in the sub-arctic region. Emerging findings indicate a statistically significant effect of gamification on participants' engagement levels in PS. The motivation, approach and results of our study are outlined and implications of the findings for future PS design are reflected.

Lähdeviite

Palacin-Silva, M., Knutas, A., Ferrario, M. A., Porras, J., Ikonen, J., Chea, C. The Role of Gamification in Participatory Environmental Sensing: A Study In the Wild. In Proceedings of the 2018 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (p. 221). ACM.

Alkuperäinen verkko-osoite

https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3173795
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1105]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste