Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Separation or integration of journalistic and business responsibilities? Corporate responsibility in Finnish media companies

Olkkonen, Laura (2017-07-17)

Katso/Avaa
olkkonen_separation_or_integration_of_journalistic_aam.pdf (489.3Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Olkkonen, Laura
17.07.2017

Journal of Media Business Studies

15

3

169-187

Taylor & Francis

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2018 Informa UK Limited
https://doi.org/10.1080/16522354.2018.1496554
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201902205718

Tiivistelmä

Not only do media organisations serve a societal role, they also influence societies through their behaviour as businesses. Therefore, the full range of the responsibilities of media organisations extends to include issues of both journalism ethics and business ethics. This article examines sector-based corporate responsibility as a way to integrate journalistic and business responsibilities. Empirically, the article examines how journalistic and business responsibilities unfold in large Finnish media companies. The analysis shows that “dual thinkers” narrow corporate responsibility only to environmental issues and, consequently, fail to address large areas of social responsibility, whereas “integrative forerunners” make meaningful connections between journalistic and business responsibilities. For media managers, the article offers insights into how sector-based corporate responsibility can weave industry-specific responsibilities into general corporate responsibility issues.

Lähdeviite

Laura Olkkonen (2018) Separation or integration of journalistic and business responsibilities? Corporate responsibility in Finnish media companies, Journal of Media Business Studies, 15:3, 169-187, DOI: 10.1080/16522354.2018.1496554

Alkuperäinen verkko-osoite

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/16522354.2018.1496554
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1556]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Yritysvastuuraportoinnin muutos suomalaisissa pörssiyrityksissä - raportointi vuosina 2008 ja 2014 

    Pentti, Anna-Kreetta (2017)
    Vastuullisuus ja yritysvastuusta raportoiminen on kasvattanut voimakkaasti merkitystään 2000-luvun alusta lähtien. Tämän tutkielman tavoitteena oli tutkia, miten yritysvastuuraportointi on kehittynyt suomalaisissa ...
  • Hankintatoimen sosiaalisen vastuullisuuden toteutuminen kansainvälisessä teollisuusyrityksessä : case Valmet 

    Nieminen, Joonatan (2023)
    Tämä kandidaatintutkielma tutkii sosiaalisesti vastuullisen hankintatoimen toteutumista yhdessä kansainvälisessä teollisuusyrityksessä, joka on Valmet. Tarkoituksena oli tutkia yrityksen sosiaalisesti vastuullista ...
  • Kansainvälinen katsaus kulutusjoustosta sekä käytössä olevista kulutusjoustolaitteistoista ja -palveluista Euroopassa 

    Kaivola, Joni (2024)
    Tässä kandidaatintyössä tarkastellaan kulutusjoustoa ja käytössä olevia kulutusjoustolaitteistoja ja -palveluita Euroopassa. Työssä kulutusjoustoa ja laitteisto- sekä palveluratkaisuja tarkastellaan kirjallisuuskatsauksena. ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste