Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lean-tutkimus tietoliikenneorganisaation toimitusosastolle

Nampajärvi, Nina-Maria (2019)

Katso/Avaa
Diplomityö_Nampajärvi_Nina-Maria.pdf (869.8Kb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 25.03.2021

Diplomityö

Nampajärvi, Nina-Maria
2019

School of Engineering Science, Tuotantotalous

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201903259929

Tiivistelmä

Lean-tutkimus tietoliikenneorganisaation toimitusosastolle diplomityössä toteutetaan kyselytutkimus työntekijöille. Tutkimuksen avulla haluttiin tietää, miten Lean menetelmän käyttöönotto on vaikuttanut työn tekemiseen ja millaisia tuntemuksia se herättää vuoden käytön jälkeen. Tavoitteena oli myös selvittää, miten jatkossa yritys voisi tehdä asiat paremmin tai toisin, jotta Lean sisäistettäisiin toimitusosastolla. Diplomityö sisältää empiirisen tutkimuksen sekä siihen peilaavan teoreettisen osuuden. Leanin perusajatuksena on jatkuva parantaminen ja hukan poistaminen. Tämä vaatii koko organisaation panostusta ja halua kehittyä. Asiakaslähtöisyys ja lisäarvon tuottaminen ovat tärkeimpiä lähtökohtia Lean filosofiassa. Lean ei ole pelkästään nippu uusia työkaluja vaan se on enemmänkin filosofia tai toimintakulttuuri. Kyselytutkimuksessa pyritään selvittämään, kuinka hyvin tämä on sisäistetty ja millä osa-alueilla voitaisiin vielä parantaa Lean menetelmän tunnettavuutta.
 
In the thesis “Lean research for the telecommunication company’s delivery department” is implemented a survey for employees. Surveys meaning was to find out how Lean has affected for work and what kind of thoughts it has brought up after one- year utilization. The goal was also to find out how things could be done better or differently so that the Lean method is embraced deeply in the delivery department. The thesis includes empirical research and theoretical part, that takes bearing into it. The basic idea of Lean is continuous improvement and removal loss. This demands whole organizations participation and willingness to improve. Customer orientation and added value are the most important aspects of Lean philosophy. Lean is more than just a punch of tool’s, it is above all a philosophy or cultural activities. This research’s purpose is to answer the question, how well the Lean method is adopted and show the areas, where could be done more for Lean awareness.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [9984]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste