Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

CSR-Driven Entrepreneurial Internationalization: Evidence of Firm-Specific Advantages in International Performance of SMEs

Uzhegova, Maria; Torkkeli, Lasse; Salojärvi, Hanna; Saarenketo, Sami (2018-03-29)

Katso/Avaa
uzhegova_et_al_csr-driven_entrepreneurial_internationalization_final_draft.pdf (1.102Mb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Uzhegova, Maria
Torkkeli, Lasse
Salojärvi, Hanna
Saarenketo, Sami
29.03.2018

257-289

Springer, Cham

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© Springer International Publishing AG, part of Springer Nature 2018
https://doi.org/10.1007/978-3-319-74129-1_10
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019040110645

Tiivistelmä

This study examines an emerging yet somewhat neglected theme in international and global marketing literature, namely the role of corporate social responsibility (CSR) and market-sensing capability in international enterprises. Specifically, we illustrate how CSR and market-sensing capability impact international performance in the context of small- and medium-sized enterprises (SMEs). The results from a sample of 85 internationalized Finnish SMEs indicate that social responsibility serves as a mediator of market-sensing capability on international performance. Moreover, market-sensing capability along with social responsibility also has a positive direct effect on an SME’s international performance. Thus, the study links global marketing, strategic management and sustainability literatures to explain the emerging paradigm of sustainable international entrepreneurship.

Lähdeviite

Uzhegova M., Torkkeli L., Salojärvi H., Saarenketo S. (2018) CSR-Driven Entrepreneurial Internationalization: Evidence of Firm-Specific Advantages in International Performance of SMEs. In: Agarwal J., Wu T. (eds) Emerging Issues in Global Marketing. Springer, Cham

Alkuperäinen verkko-osoite

https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-74129-1_10
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [736]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste