Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Building intra-organizational trust with managerial communications

Seppänen, Risto; Kosonen, Miia; Vanhala, Mika; Ellonen, Hanna-Kaisa (2014-05-26)

Katso/Avaa
seppänen_et_al_building_intra-organizational_final_draft.pdf (244.2Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Seppänen, Risto
Kosonen, Miia
Vanhala, Mika
Ellonen, Hanna-Kaisa
26.05.2014

International Journal of Management Practice

7

2

108-125

Inderscience Publishers

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© Inderscience Publishers
https://doi.org/10.1504/IJMP.2014.061473
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019092529687

Tiivistelmä

Trust is seen as a critical element in the knowledge-based network economy by virtue of it having a number of important benefits for organisations. Previous research has suggested that intra-organisational communication and information sharing are essential factors in trust-building processes. Managers and managerial communication, in particular, are seen as key actors. In this study, the relationships between different forms of managerial communication and the experience of intra-organisational trust is examined. The study adds to the literature by applying motivational language theory in explaining trust within organisations. The findings verify that all three dimensions of managerial communication, according to motivational language theory, are crucial elements in both building and maintaining trust within an organisation. The results also indicate a notable gap in perceived trust that depends on whether managers communicate with their subordinates face-to-face or online. Thus, managers should consciously choose the channels depending on the task at hand, as well as pay more attention to social communication online and establish less task-focused management cultures.

Lähdeviite

Seppänen, R., Kosonen, M., Vanhala, M., Ellonen, H.-K. (2014). Building intra-organizational trust with managerial communications. International Journal of Management Practice, vol. 7, issue 2. pp. 108-125. DOI: 10.1504/IJMP.2014.061473

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1210]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Vaneritehtaan sisäisen viestinnän kehittäminen 

    Hintikka, Milla (2015)
    Viestinnän merkitys yritysten menestymisessä on huomattu viimeisten vuosikymmenien aikana ja myös yritysten sisäiseen viestintään kiinnitetään yhä enemmän huomiota. Tutkimukset ovat osoittaneet, että suurin osa organisaatioissa ...
  • Net communication strategy planning and management 

    Pertta, Heini (2001)
    Tutkielman tavoitteena on selvittää kuinka suunnitella ja hallita tehokasta verkkoviestintää, joka vastaa kohdeyleisön ja palvelun ylläpitäjien kasvaviin vaatimuksiin. Tutkielma on normatiivinen tapaustutkimus, jonka ...
  • Viestinnän konsultointipalvelut Suomessa 

    Ora, Anu (2007)
    Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella organisaatioviestinnän liikkeenjohdollisia konsultointipalveluita Suomessa. Tutkielman päätavoitteena oli selvittää sitä, minkälaiset ovat viestinnän konsultointipalveluita ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste