Building intra-organizational trust with managerial communications
Seppänen, Risto; Kosonen, Miia; Vanhala, Mika; Ellonen, Hanna-Kaisa (2014-05-26)
Post-print / Final draft
Seppänen, Risto
Kosonen, Miia
Vanhala, Mika
Ellonen, Hanna-Kaisa
26.05.2014
International Journal of Management Practice
7
2
108-125
Inderscience Publishers
School of Business and Management
Kaikki oikeudet pidätetään.
© Inderscience Publishers
© Inderscience Publishers
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019092529687
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019092529687
Tiivistelmä
Trust is seen as a critical element in the knowledge-based network economy by virtue of it having a number of important benefits for organisations. Previous research has suggested that intra-organisational communication and information sharing are essential factors in trust-building processes. Managers and managerial communication, in particular, are seen as key actors. In this study, the relationships between different forms of managerial communication and the experience of intra-organisational trust is examined. The study adds to the literature by applying motivational language theory in explaining trust within organisations. The findings verify that all three dimensions of managerial communication, according to motivational language theory, are crucial elements in both building and maintaining trust within an organisation. The results also indicate a notable gap in perceived trust that depends on whether managers communicate with their subordinates face-to-face or online. Thus, managers should consciously choose the channels depending on the task at hand, as well as pay more attention to social communication online and establish less task-focused management cultures.
Lähdeviite
Seppänen, R., Kosonen, M., Vanhala, M., Ellonen, H.-K. (2014). Building intra-organizational trust with managerial communications. International Journal of Management Practice, vol. 7, issue 2. pp. 108-125. DOI: 10.1504/IJMP.2014.061473
Kokoelmat
- Tieteelliset julkaisut [1534]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Vaneritehtaan sisäisen viestinnän kehittäminen
Hintikka, Milla (2015)Viestinnän merkitys yritysten menestymisessä on huomattu viimeisten vuosikymmenien aikana ja myös yritysten sisäiseen viestintään kiinnitetään yhä enemmän huomiota. Tutkimukset ovat osoittaneet, että suurin osa organisaatioissa ... -
Net communication strategy planning and management
Pertta, Heini (2001)Tutkielman tavoitteena on selvittää kuinka suunnitella ja hallita tehokasta verkkoviestintää, joka vastaa kohdeyleisön ja palvelun ylläpitäjien kasvaviin vaatimuksiin. Tutkielma on normatiivinen tapaustutkimus, jonka ... -
Viestinnän konsultointipalvelut Suomessa
Ora, Anu (2007)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella organisaatioviestinnän liikkeenjohdollisia konsultointipalveluita Suomessa. Tutkielman päätavoitteena oli selvittää sitä, minkälaiset ovat viestinnän konsultointipalveluita ...