Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

User motivation and knowledge sharing in idea crowdsourcing

Vanhala, Mika; Blomqvist, Kirsimarja; Kosonen, Miia; Gan, Chunmei (2014-05-23)

Katso/Avaa
kosonen_et_al_user_motivation_final_draft.pdf (300.3Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Vanhala, Mika
Blomqvist, Kirsimarja
Kosonen, Miia
Gan, Chunmei
23.05.2014

International Journal of Innovation Management

18

5

Imperial College Press

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© Imperial College Press
https://doi.org/10.1142/S1363919614500315
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019092529709

Tiivistelmä

We investigate how the propensity to trust, intrinsic motivation, and extrinsic motivation drive the intentions of individuals to share knowledge in idea crowdsourcing. Building on motivation theories and Uses & Gratifications (U&G) approach, we conducted a web-based survey within IdeasProject, an open innovation and brainstorming community dedicated to harvesting ideas. Based on a sample of 244 users, our research shows that the key driver of knowledge-sharing intentions is made up of two intrinsic motivations — social benefits and learning benefits. We also found that recognition from the host company affects intention to share knowledge. From the management point of view, the relative importance of social integrative benefits calls for better facilities available for users to be able to help each other in formulating and developing their ideas. Learning and creativity could be inspired by feedback from professionals and experts, while providing insight into technological advances and features dealing with the current tasks.

Lähdeviite

Kosonen, M., Gan, C., Vanhala, M., Blomqvist, K. (2014). User motivation and knowledge sharing in idea crowdsourcing. International Journal of Innovation Management, vol. 18, issue 5. DOI: 10.1142/S1363919614500315

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1579]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste