Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psykologisen käyttökokemussuunnittelun hyödyntäminen sosiaalisen median alustoiden suunnittelemisessa

Koskenvirta, Kasper (2019)

Katso/Avaa
Pääartikkeli (877.6Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintyö

Koskenvirta, Kasper
2019

School of Engineering Science, Tietotekniikka

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019100431200

Tiivistelmä

Työn tavoitteena on tutkia sosiaalisten medioiden UX-suunnittelussa käytettäviä keinoja, jotka hyödyntävät ihmisen luontaista psykologiaa. Työssä tarkastellaan psykologiaa ja UX-suunnittelua yhdistävää kirjallisuutta ja tutkitaan millaisia havaintoja aiemmin tehdyssä kirjallisuudessa, on tehty. Työ tarkastelee myös UX-suunnittelun hämärämpää puolta ja harhauttavan suunnittelua. Teoriaosuuden jälkeen työ siirtyy tarkastelemaan minkälaisia menetelmiä Twitter käyttää omalla some-alustallaan sitouttaakseen uusia sekä säilyttääkseen vanhoja käyttäjiä. Työ käy läpi Twitterin käyttäjän luonti prosessin sekä Twitterin käytön aloitusvaiheet ja tarkkailee, miten niissä on hyödynnetty muun muassa pelillistämistä sekä muita ihmispsykologiaa hyödyntäviä menetelmiä.
 
The aim of this work is to study the different UX-design methods of social media that take advantage of human psychology. The work will research different literature that combine both UX-design and human psychology in search of understanding what the studies have already discovered in this field. The work also looks at the darker side of UX-design while researching dark patterns. After the theory part the work will look at the methods that Twitter uses to get new users to attract new users and to keep existing users committed to using Twitter. The work follows Twitter’s user creation and start of use process while observing how Twitter uses gamification and other methods that take advantage of the user’s psychology.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [3870]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste