Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nummelan Prisman laajennuksen vaikutus kilpailuympäristöön Vihdin kunnassa

Kärjes, Panu (2019)

Katso/Avaa
Panun gradu 11102019.pdf (772.9Kb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Kärjes, Panu
2019

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019101132422

Tiivistelmä

Nummelan Prismaa oli ensimmäisen kerran suunniteltu rakennettavaksi jo vuonna 1989. Prisma valmistui vuonna 2000. Jo rakentamisen aikana huomattiin, että Prisma tulee tarvitsemaan laajennusta. Keskustelut kunnan kanssa aloitettiin jo vuosituhannen vaihteessa, vakavammin lähempänä vuotta 2010. Laajentamiseen tarpeen lähtökohdaksi tuli tavoite saada lisää hyllytilaa ja näin pystyttäisiin lisäämään samalla sekä myyntiä että asiakastyytyväisyyttä.

Tavoitteena laajentamissa oli vastata kilpailuun alueella, kuten myöskin vähentää paikallisten asiakkaiden ostosreissuja naapurikuntiin sekä pääkaupunkiseudulle.

Tutkimuksen aineisto perustuu kirjoittajan tietoon ja haastatteluihin, jotka tehtiin teemahaastatteluina kuudelle eri henkilölle. Tulosten perusteella voidaan päätellä, että Nummelan Prisman laajennukselle oli perusteet ja laajennus on otettu hyvin vastaan.
 
First time have been planned to build was year 1989. Prisma was build and opened doors for customers year 2000, and already at the same time noticed that Prisma needs enlargement. Conversation between Suur-Seudun co-op and Vihti municipality started around year 2000, but seriously nearby year 2010. Enlargement need came to have wider selections to shelfs and that could increase also sales and growing customer satisfaction.

Main target was to respond to competition in area and reduce local customers shopping nearby municipalities and to Helsinki Metropolitan Area.

The research material is based on writers knowing and interviews which were made within theme interview six different people. Looking results can deduce that Prisma Nummela enlargement had justification and enlargement has also taken well for customers.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [9984]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste