Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Using Kaleidoscopic Pedagogy to Foster Critically Reflective Learning About Management and Leadership

Pässilä, Anne; Malin, Virpi; Owens, Allan (2019-02-16)

Katso/Avaa
passila_et_al_using_kaleidoscopic_final_draft.pdf (510.4Kb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 17.02.2021

Post-print / Final draft

Pässilä, Anne
Malin, Virpi
Owens, Allan
16.02.2019

277-302

Palgrave Macmillan, Cham

Palgrave Studies in Business, Arts and Humanities

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2019 Springer Nature Switzerland AG
https://doi.org.fi/10.1007/978-3-319-99049-1_11
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019110136232

Tiivistelmä

This chapter focuses on an Arts-Based Intervention (ABI) into an Introductory course of Management and Leadership offered to students considering key concepts and frames of thinking in the field for the first time. First, we introduce Kaleidoscopic Pedagogy and conceptually frame our ABI in relation to the mode of learning that it allows for together with the drive for equality that it is concerned with. We then introduce the context of the ABI, describe the course and its background and the course facilitators together with information about the participants. Emphasis is placed on the way the course was framed to bring a sense of present-day management reality through our use of art-based methods including an ongoing collaboration with an experienced R&D manager who is part of the course team. Next an explanation of the content of three of the Art-based Methods used in the course as part of the whole ABI. This is followed by a description of the process of learning providing a sense of what the experience of learning would be like for a participant. The impact and experiences of learning during the intervention are then discussed from the students’ and the tutors’ perspectives. The final two sections focus on impact and lessons learned.

Lähdeviite

Pässilä A., Malin V., Owens A. (2019) Using Kaleidoscopic Pedagogy to Foster Critically Reflective Learning About Management and Leadership. In: Antonacopoulou E., Taylor S. (eds) Sensuous Learning for Practical Judgment in Professional Practice. Palgrave Studies in Business, Arts and Humanities. Palgrave Macmillan, Cham. DOI: 10.1007/978-3-319-99049-1_11

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [723]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste