Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Factors fostering vocational students’ workplace learning success in the real workplace environment

Nisula, Anna-Maija; Metso, Sari (2019-10-23)

Katso/Avaa
nisula_et_al_factors_fostering_final_draft.pdf (895.0Kb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 24.04.2021

Post-print / Final draft

Nisula, Anna-Maija
Metso, Sari
23.10.2019

Journal of Education and Work

32

6-7

552-569

Taylor & Francis

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© Taylor & Francis
https://doi.org/10.1080/13639080.2019.1673884
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019111237690

Tiivistelmä

The present paper proposes a conceptual model in which both personal and perceived workplace-related factors affect vocational students’ workplace learning success in real workplace environments, with workplace learning success constituted by students’ professional learning and satisfaction. We empirically tested the proposed model in two survey datasets (N = 242 and N = 88) collected from Finnish final-year vocational students and their workplace instructors using structural equation modelling (SEM) based on partial least squares (PLS). The results show that supportive climate, interpersonal trust in the workplace, and students’ self-efficacy all have a significant and positive impact on vocational students’ subjective workplace learning success. The results differ based on whether the professional learning is evaluated subjectively by the student or objectively by the workplace instructor. We discuss the implications of the findings for theory and practice.

Lähdeviite

Nisula, A.-M., Metso, S. (2019). Factors fostering vocational students’ workplace learning success in the real workplace environment. Journal of Education and Work, vol. 32, issue 6-7. pp. 552-569. DOI: 10.1080/13639080.2019.1673884

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [723]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste