Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Internationalising SMEs and Social Networks in the Global South

Musona, Jackson; Asemokha, Agnes; Torkkeli, Lasse; Syrjä, Pasi (2019-11-02)

Katso/Avaa
musona_et_al_internationalising_smes_aam.pdf (217.0Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Musona, Jackson
Asemokha, Agnes
Torkkeli, Lasse
Syrjä, Pasi
02.11.2019

231-274

Palgrave Macmillan, Cham

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© The Author(s) 2020
https://doi.org/10.1007/978-3-030-27285-2_8
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019111943222

Tiivistelmä

Following a critique of previous firm-centred conceptualisations of the bottom of pyramid markets that gave little relevance to the role of consumers in value creation. Questions regarding the best ways to approach and mutually harness the potential of these markets remain unanswered. The purpose of this study is to help fill this gap by applying a sociological view to economic activities within BOP markets. Specifically, we explore how social networks influence internationalising SMEs business models in BOP markets. Through exploring the activities of one international SME in Zambia and comparing them to another local SME in South Africa by means of inductive grounded theory, we identified seven processes that define social embeddedness and five contextual conditions and mechanisms that lead to embeddedness. Finally, we offer implications for theory and managers of BOP ventures.

Lähdeviite

Musona, J., Asemokha, A., Torkkeli, L., Syrjä, P. (2019). Internationalising SMEs and Social Networks in the Global South. In: Larimo, J., Marinov, M., Marinova, S., Leposky, T. (Eds.) International Business and Emerging Economy Firms. Palgrave Studies of Internationalization in Emerging Markets. Palgrave Macmillan, Cham. pp. 231-274. DOI: 10.1007/978-3-030-27285-2_8

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1560]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste