• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
LUTPubin haku- ja käyttöohje
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Value co-destruction in hotel services: Exploring the misalignment of cognitive scripts among customers and providers

Järvi, Henna; Keränen, Joona; Ritala, Paavo; Vilko, Jyri (2019-11-09)

Linkki tietueeseen
Katso/Avaa
järvi_et_al_value_co-destruction_post_print.pdf (489.4Kb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 10.11.2022

Post-print / Final draft

Järvi, Henna
Keränen, Joona
Ritala, Paavo
Vilko, Jyri
09.11.2019

Tourism Management

77

Elsevier

School of Business and Management

https://doi.org/10.1016/j.tourman.2019.104030
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019112644266

Tiivistelmä

In hotel services, the provider and customer are expected to behave according to a specific cognitive script that has been developed based on previous experiences of different actors' input and behavior. However, if either party deviates from their script, value co-destruction – rather than value co-creation – might emerge. While the existing tourism management literature has examined how value co-destruction emerges, it has focused almost exclusively on the customer perspective, while offering less insights on the supplier and dyadic perspectives. Consequently, the purpose of this study is to explore how script misalignment between customers and providers results in value co-destruction perceived by both parties in the dyad. We analyze this empirically using supplier interviews, customer diaries and online reviews. Based on the findings, we develop an empirically grounded conceptual model that illustrates how different value co-destruction antecedents manifest in the hotel service context, and lead to different value co-destruction outcomes for customers and suppliers.

Lähdeviite

Järvi, H., Keränen, J., Ritala, P., Vilko, J. (2020). Value co-destruction in hotel services: Exploring the misalignment of cognitive scripts among customers and providers. Tourism Management, vol. 77. DOI: 10.1016/j.tourman.2019.104030

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [439]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja