Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asiakaskannattavuuteen vaikuttavat syyt : case Visma Services Teemuaho

Myllärinen, Satu (2019)

Katso/Avaa
Pro Gradu_Satu Myllärinen_customer profitability_2019.pdf (1.829Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Myllärinen, Satu
2019

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019112744428

Tiivistelmä

Asiakaskannattavuutta on tutkittu melko paljon erilaisista näkökulmista. Toimintolaskenta on kytketty useissa tutkimuksissa osaksi asiakaskannattavuuden analysoinnin mallia. Tämä tutkimus suoritettiin kuitenkin kevyemmällä kannattavuuden laskennan mallilla ja asiakaskannattavuuden syitä selvitettiin erillisellä kyselytutkimuksella.

Tutkimuksessa pystyttiin analysoimaan laajaa asiakaskantaa ja saatiin selville miten kannattavuus jakautuu asiakkaiden välillä, missä kannattamattomuutta esiintyi eniten ja mitkä syyt vaikuttavat kannattamattomuuden taustalla. Asiakkaiden jakaminen eri kokoisiin asiakkuuksiin paljasti, millainen on nykyasiakaskanta verrattuna siihen, minkälaisia asiakkuuksia yhtiö tulevaisuudessa tavoittelee.
 
There are quite much different studies relating customer profitability. Perspective varies and usually activity based costing model is implemented as part of customer profitability analysis. This study uses data mining and questionnaire in order to find out reasons for different profitability among customers.

All questions pre-set for this study was explained. It can be presented how customers are subsidizing each other, who are the most unprofitability customers, in which customer segment unprofitability exists and what are the reasons for different profitability in customer base. Customers are divided to different segments according their annual revenue and this study revealed how much small customer company actual has. Those customers are not the most wanted and targeted customers, so with aim of this study, management can review current customer strategies.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11660]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste