Brändin suunnitteluohjelmiston toteutustavan valinta kohdeorganisaatiossa
Uskelin, Hannu (2019)
Diplomityö
Uskelin, Hannu
2019
School of Engineering Science, Tietotekniikka
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019120946313
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019120946313
Tiivistelmä
Tämän diplomityön tavoitteena oli tutkia, mitä ratkaisuvaihtoehtoja on kohdeorganisaatio Avidly Nitroid Oy:n käyttämän brändin suunnitteluohjelmiston uudistamiselle. Työssä tutkittiin, löytyykö markkinoilta vaatimukset täyttävä valmisohjelmisto vai olisiko vaihtoehtona räätälöidyn ohjelmiston toteuttaminen. Työssä tarkasteltiin myös brändin suunnitteluun liittyvää prosessia sekä yleisiä perusteita valmisohjelmistojen ja räätälöityjen ohjelmistojen valinnan välillä. Työssä kartoitettiin trendejä ja teknologioita, joita liittyy nykyisin moderniin web-sovelluskehitykseen. Tulosten perusteella annettiin ratkaisusuositukset brändin suunnitteluohjelmiston toteutustavasta. The objective of this master’s thesis was to study different solutions for upgrading the brand design software used in the case organization Avidly Nitroid Oy. The thesis studied whether there is required off-the-shelf software on the market or whether a development of the custom software would be an option. The thesis also examined a process of the brand design and general criteria for choosing between off-the-shelf and custom-made software. The thesis mapped trends and technologies related to modern web application development. Based on the results, recommendations for a solution for the brand design software implementation were given.