Marketing channel strategy into the Chinese market : case: of a Finnish education startup
Karppanen, Outi (2019)
Pro gradu -tutkielma
Karppanen, Outi
2019
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121046461
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121046461
Tiivistelmä
This study aims to create a marketing channel strategy into the Chinese market for an educational startup company. This study is done as a mixed-method case study from the point of view of a Finnish educational startup Kide Science. The data mainly is collected by reviewing the literature collection of exciting marketing theories and the findings of the Chinese media market. Part of the data is gathered from external quantitative data from Statista Global consumer survey, Kantar and through discussions with the CEO of Kide Science.
This research aimed to produce Kide Science a comprehensive view of the Chinese media landscape and through that with the IMC theory, form a marketing channel strategy. One of the main findings is that the Chinese media market is much more fragmented than the western and it is a highly walled garden with limited access to outsiders. The created marketing channel strategy took into consideration the background information of the company, the IMC theory, the characteristics of the Chinese media market and the behavior of the target group. And through these three steps of recommendations were produced, starting from the entry strategy to the digital market in China, secondly, the minimum marketing recommendation to start with and lastly the future marketing strategy recommendations.
Tämän työn tarkoituksena on luoda markkinointistrategia Kiinan markkinoille Suomalaisella startup yritykselle. Tutkimus on toteutettu monimenetelmä tapaustutkimuksena Suomalaisen Kide Science yrityksen näkökulmasta. Data on pääosin kerätty tutkimalla olemassa olevia markkinoinnin teoria kirjallisuus lähteitä sekä kartoittamalla erinäisistä tietolähteistä Kiinan mediamarkkinoiden ominaisuuksia sekä kuluttajankäyttäytymistä. Osa datasta on saatu toisen osapuolen Statista Global Consumer sekä Kantar yrityksen kvantitatiivisista tutkimuksista sekä keskusteluista Kide Science yrityksen toimitusjohtajan kanssa.
Tutkimuksen tavoitteena on tuottaa Kide Science yritykselle kattava näkymä Kiinan mediamarkkinoista ja sen kautta integroidun markkinointiviestintä teorian avulla, tuottaa markkinointistrategia. Yksi tutkimuksen löydöksistä on se, että Kiinan mediamarkkinat ovat länsimaita pirstaloituneempia ja hankalampia päästä käsiksi ulkopuolelta. Luotu markkinointistrategia otti huomioon yrityksen taustatietojen lisäksi, integroitu markkinointiviestintä teorian, Kiinan mediamarkkinan lainalaisuudet sekä valitun kohderyhmän mediakäyttäytymisen. Ja näiden kautta Kide Sciencille luotiin kolmiosainen strategia alkaen toimenpiteistä, joilla suositellaan astumaan Kiinan digitaaliselle markkinalle, minimi mainonta toimenpiteet sekä tulevaisuuden suosituksia markkinointistrategiaan.
This research aimed to produce Kide Science a comprehensive view of the Chinese media landscape and through that with the IMC theory, form a marketing channel strategy. One of the main findings is that the Chinese media market is much more fragmented than the western and it is a highly walled garden with limited access to outsiders. The created marketing channel strategy took into consideration the background information of the company, the IMC theory, the characteristics of the Chinese media market and the behavior of the target group. And through these three steps of recommendations were produced, starting from the entry strategy to the digital market in China, secondly, the minimum marketing recommendation to start with and lastly the future marketing strategy recommendations.
Tämän työn tarkoituksena on luoda markkinointistrategia Kiinan markkinoille Suomalaisella startup yritykselle. Tutkimus on toteutettu monimenetelmä tapaustutkimuksena Suomalaisen Kide Science yrityksen näkökulmasta. Data on pääosin kerätty tutkimalla olemassa olevia markkinoinnin teoria kirjallisuus lähteitä sekä kartoittamalla erinäisistä tietolähteistä Kiinan mediamarkkinoiden ominaisuuksia sekä kuluttajankäyttäytymistä. Osa datasta on saatu toisen osapuolen Statista Global Consumer sekä Kantar yrityksen kvantitatiivisista tutkimuksista sekä keskusteluista Kide Science yrityksen toimitusjohtajan kanssa.
Tutkimuksen tavoitteena on tuottaa Kide Science yritykselle kattava näkymä Kiinan mediamarkkinoista ja sen kautta integroidun markkinointiviestintä teorian avulla, tuottaa markkinointistrategia. Yksi tutkimuksen löydöksistä on se, että Kiinan mediamarkkinat ovat länsimaita pirstaloituneempia ja hankalampia päästä käsiksi ulkopuolelta. Luotu markkinointistrategia otti huomioon yrityksen taustatietojen lisäksi, integroitu markkinointiviestintä teorian, Kiinan mediamarkkinan lainalaisuudet sekä valitun kohderyhmän mediakäyttäytymisen. Ja näiden kautta Kide Sciencille luotiin kolmiosainen strategia alkaen toimenpiteistä, joilla suositellaan astumaan Kiinan digitaaliselle markkinalle, minimi mainonta toimenpiteet sekä tulevaisuuden suosituksia markkinointistrategiaan.