Antibakteerisen Active 2.0 laatan markkinointisuunnitelma case Reatek Oy
Rautio, Noora (2019)
Kandidaatintyö
Rautio, Noora
2019
School of Engineering Science, Tuotantotalous
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202001131989
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202001131989
Tiivistelmä
Kandidaatintyössä on tehty markkinointisuunnitelma antibakteeriselle Active 2.0 laatalle. Työ on tehty lappeenrantalaiselle laatta- ja sisustusmyymälä Reatek Oy:lle. Active 2.0 on hopealla saostettu titaanidioksidipinnoite, joka voidaan polttaa laatan pintaan 680 asteen lämpötilassa. Pinnoite tuo laatalle ominaisuuksia, joita ovat mm. antibakteerisuus ja kyky pilkkoa ilman pienhiukkasia. Kohdeyritys ei ole markkinoinut tuotetta.Työssä tutustutaan markkinoinnin analysoinnin keinoihin ja kartoitetaan Reatek Oy:n toimialaa, yrityksen kilpailukeinoja sekä potentiaalisia asiakassegmenttejä. Tuotteelle tehdään markkinointisuunnitelma, missä on kolme pääkohtaa, toimintasuunnitelma sekä jokaiselle pääkohdalle asetetut tavoitteet. Merkittävänä tekijänä yrityksen onnistumiselle markkinoinnissa on työpanoksen kohdentaminen markkinointiin sekä keskittyminen vain tiettyihin, potentiaalisimpiin asiakassegmentteihin.