Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How do media-owned national news agencies survive in the digital age? Business diversification in Austria Presse Agentur, Press Association and Tidningarnas Telegrambyrå

Jääskeläinen, Atte; Yanatma, Servet (2020-01-21)

Katso/Avaa
jaaskelainen_et_al_how_do_media_post-print.pdf (346.9Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Jääskeläinen, Atte
Yanatma, Servet
21.01.2020

Journalism

SAGE Publications

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2020 SAGE Publishing and authors
https://doi.org/10.1177/1464884919883492
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002034277

Tiivistelmä

This article explores three national news agencies in Europe (Press Association Group in the United Kingdom, Austria Presse Agentur in Austria and Tidningarnas Telegrambyrå in Sweden) in order to find the reasons why these agencies decided to transform themselves from traditional newswires into diversified media businesses. We ask why these agencies are able to operate under market principles, with substantial profit margins, and also to contribute to a sustainable national media system, while agencies in some other countries struggle. We draw on semi-structured interviews with 26 senior managers of the agencies and use several strategic management frameworks, including five forces and dynamic capabilities. We find that, in all three agencies, early crises led to a sensing of news agencies’ weakened bargaining power with media clients and the decline of industry attractiveness and triggered a timely search for new revenue sources through diversification. These successful new businesses are based on a strong news-agency brand, on technological capabilities, and on resources originating from the agencies’ firm relationship with the news media. We argue that, in all three cases, visionary leadership and an ability to orchestrate a new relationship with media owners have been key capabilities created in these early crises.

Lähdeviite

Jääskeläinen, A., & Yanatma, S. (2020). How do media-owned national news agencies survive in the digital age? Business diversification in Austria Presse Agentur, Press Association and Tidningarnas Telegrambyrå. Journalism. DOI: 10.1177/1464884919883492

Alkuperäinen verkko-osoite

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1464884919883492
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [736]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste