Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Johdon näkemys alaistaidoista ja luottamuksesta kasvokkainviestinnän näkökulmasta, Case Redu

Marttinen, Tiina (2020)

Katso/Avaa
Pro gradu_Marttinen_Tiina.pdf (1.034Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Marttinen, Tiina
2020

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202003047125

Tiivistelmä

Alaistaidot, luottamus ja kasvokkainviestintä organisaation johdon näkökulmasta ovat tämä tutkimuksen kohteina. Alaistaitojen ja luottamuksen merkitys korostuvat työelämän muuttuessa enemmän tietotyöksi. Kasvokkainviestinnän merkitys on suuri, sillä sen vaikuttavuutta ei mikään sähköinen väline ole vielä pystynyt syrjäyttämään.

Tutkimus suoritettiin koulutuskuntayhtymän johtohenkilöille kasvokkain tapahtuvana haastattelututkimuksena. Tutkimuksen lopputuloksena on johdon näkemys alaistaitojen ja luottamuksen näyttäytymisestä kasvokkainviestinnän näkökulmasta organisaatiossa.

Kasvokkainviestinnän käyttäminen vaikuttaa organisaatiossa sekä alaistaitojen toteuttamiseen ja ilmenemiseen, että luottamuksen syntymiseen ja esiintymiseen. Johdon käyttämä kasvokkainviestintä, sekä alaistaitoja että luottamusta edesauttavat tekijät ja työntekijöiden viestintä, vaikuttavat alaistaitoihin ja luottamukseen, ja edelleen niistä viestimiseen. Kaikki vaikuttavat kaikkiin, ja kehittämällä yhtä, voidaan vaikuttaa myönteisesti myös toisiin osa-alueisiin
 
Organizational citizenship behavior (OCB), trust and face-to-face communication, according to the managers of organization, are the focus of this research. The importance of OCB and trust will become more pronounced as working life becomes more knowledge-driven and as organizations become expert organizations. The importance of face-to-face interaction has not yet been superseded by any electronic device.

The study was conducted as a face-to-face interview with the managers of organization. The result of the study is the management`s view of depicting OCB and trusting a face-to-face communication perspective within the organization.

The face-to-face communication used by managers, both OCB and trustenhancing factors, and employee communications affects OCB and trust, and further communication about them. All affects to everything and developing one can also have a positive impact on other areas.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14178]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste