Exploring the customer journey and value proposition of a SaaS solution designed for space management : digitalization of the construction industry
Joutsen, Joonas (2020)
Pro gradu -tutkielma
Joutsen, Joonas
2020
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020040710616
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020040710616
Tiivistelmä
The goal of the study is to examine the customer journey and the value proposition of a SaaS solution designed for space management. These concepts are examined through the digitalization of the construction industry.
Theoretical background discusses these concepts and existing literature regarding them, providing insights of the current knowledge that have been collected from the concepts examined in the thesis.
Empirical part of the study is conducted through semi-structured interviews with employees of the commissioner company, current customers or users of the solution and the potential customers. Findings of the study aim to answer the theoretical concepts connected to the SaaS solution examined for this research. Tutkimuksen tavoitteena on luoda tietoutta rakennusalan digitalisaatiosta tarkastelemalla rakennuksien tilanhallintaan liittyvän ohjelmistoratkaisun asiakaspolkua, ostokäyttäytymistä ja arvolupauksia.
Teoreettinen osuus käsittelee tutkimukseen liittyviä avainkonsepteja olemassa olevan kirjallisuuden ja tutkimuksien kautta, avaten niitä syvällisemmin lukijalle ja luoden tietoa primääridatan analyysia varten.
Empiirinen osuus toteutetaan osittain strukturoitujen haastattelujen kautta toimeksiantajan henkilöstön, ratkaisun nykyisten asiakkaiden sekä käyttäjien ja potentiaalisten asiakkaiden näkökulmasta. Nämä tulokset tuodaan esille avainkonseptien kautta.
Theoretical background discusses these concepts and existing literature regarding them, providing insights of the current knowledge that have been collected from the concepts examined in the thesis.
Empirical part of the study is conducted through semi-structured interviews with employees of the commissioner company, current customers or users of the solution and the potential customers. Findings of the study aim to answer the theoretical concepts connected to the SaaS solution examined for this research.
Teoreettinen osuus käsittelee tutkimukseen liittyviä avainkonsepteja olemassa olevan kirjallisuuden ja tutkimuksien kautta, avaten niitä syvällisemmin lukijalle ja luoden tietoa primääridatan analyysia varten.
Empiirinen osuus toteutetaan osittain strukturoitujen haastattelujen kautta toimeksiantajan henkilöstön, ratkaisun nykyisten asiakkaiden sekä käyttäjien ja potentiaalisten asiakkaiden näkökulmasta. Nämä tulokset tuodaan esille avainkonseptien kautta.