Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Golfkentän ja konetoimittajan toimittajasuhteen analysointi

Nieminen, Lassi (2020)

Katso/Avaa
Kandidaatintutkielma_Lassi_Nieminen.pdf (1.546Mb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Nieminen, Lassi
2020

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020051838096

Tiivistelmä

Yhteistyön rooli on merkittävä nykypäivän kilpailullisilla markkinoilla. Eri organisaatiot tarvitsevat toisiaan, jotta organisaatioiden toiminta pystyttäisiin toteuttamaan. Toimiessa yhteistyösuhde synnyttää positiivisia vaikutuksia suhteen osapuolille, mutta sitoutuessa toiseen organisaatioon sitoutumisen vuoksi, saattavat vaikutukset olla negatiivisia. Kaikki yhteistyösuhteet eivät toteudu samalla tavalla, vaan siihen liittyy monia eri elementtejä, jotka määräävät toteuttamistavan. Tämä tutkimus keskittyy kohde golfkentän ja konetoimittajan väliseen uuteen buyer-seller suhteeseen. tutkimuksen avulla pyritään selvittämään suhteen vaikutuksia golfkentälle. Lisäksi näkökulmana toimii golfkentän eli case yrityksen näkökulma.

Tutkimus on kvalitatiivinen, eli laadullinen tutkimus, johtuen halusta saada syvällistä informaatiota kohdeyritykselle. Kohdeorganisaation jäseniä haastateltiin, ja haastattelut toteutettiin puolistrukturoidun haastattelumenetelmän mukaan. Tutkimuksen empiirinen osio koostuu kolmen haastateltavilta saatujen haastattelutuloksien analysoimisesta yhdessä teorian kanssa. Näiden yhteistuloksena pyritään synnyttämään niin haastateltaville kuin tutkimuksen tekijälle uusia näkemyksiä. Näkemyksiä hyödyntäen pyritään vastaamaan haluttuihin tutkimuskysymyksiin mahdollisimman kattavasti.
 
The role of cooperation is significant in today’s competitive market. Different organizations need each other to be able to implement their activities. When working, a collaborative relationship creates positive effects on the parties of the relationship, but when committed to another organization because of commitment, the effects may be negative. Not all co-operation relationships take place in the same way but involve many different elements that determine how they are implemented. This study focuses on the new buyer-seller relationship between the target golf course and the machine supplier. The study aims to determine the relationship between the effects on the golf course. In addition, the perspective is the perspective of the golf course, which is the case company.

The research is qualitative research, due to the desire to obtain in-depth information for the target company. Members of the target organization were interviewed, and the interviews were conducted according to a semi-structured interview method. The empirical part of the study consists of analyzing the results of three interviews obtained together with the theory. The combined results of these is to create new insights for both the interviewees and the researcher. Utilizing the views, the aims is to answer the desired research questions as comprehensively as possible
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [5157]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste