Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Managing purchasing performance and actions through supply chain : case Neles Finland

Juuti, Johanna (2020)

Katso/Avaa
Pro gradu -tutkielma (1.666Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Juuti, Johanna
2020

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020052038538

Tiivistelmä

The aim of this thesis was to develop suitable KPIs for a manufacturing company’s purchasing process and model the purchasing process in the case company. In this study, it was examined which are the different strategical areas affecting purchasing performance and how the members of the purchasing department perceived the importance of these in the case company’s daily management. In addition, the actions that are important to measure in the purchasing process were identified.

Through research and modelling of the purchasing process it was found out that the main phases in the case company’s purchasing process are enrichment, purchasing, expediting and follow-up and evaluation, and the strategic areas affecting purchasing performance are delivery/time, quality, supplier flexibility and costs. The selected KPIs are related to these different phases in the purchasing process and the strategic areas.
 
Tutkimuksen päätavoitteena oli kehittää sopivat suorituskyvyn mittarit teollisuusyrityksen hankintaprosessille sekä mallintaa prosessikaavio hankintaprosessista kyseisessä yrityksessä. Tukimuksessa selvitettiin, mitkä ovat osto-organisaation strategiset osa-alueet suorituskyvyn kannalta ja kuinka osto-organisaation jäsenet arvioivat näiden tärkeyttä tutkimuksen case yrityksen päivittäisjohtamisessa. Lisäksi selvitettiin, mitä toimia on tärkeä mitata ostoprosessissa.

Tutkielman ja hankintaprosessin mallinnuksen kautta kävi ilmi, että päävaiheet case yrityksen ostoprosessissa ovat rikastusvaihe, ostovaihe, tilausten seuraaminen sekä jälkiarviointi, ja oston suorituskykyyn vaikuttavat strategiset osa-alueet ovat toimitus/aika, laatu, toimittajan joustavuus ja kustannukset. Valitut suorituskyvyn mittarit liittyvät ostoprosessin näihin vaiheisiin sekä näihin osa-alueisiin.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [9984]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste