Brand equity through consumer tribal behaviour
Klöf, Markus (2020)
Pro gradu -tutkielma
Klöf, Markus
2020
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020062645887
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020062645887
Tiivistelmä
This study examines the consumers’ tribal behavior and its effects on brand equity. The study was conducted as quantitative research by examining a Battery energy drink as a selected case brand. The basis of the company and brand information comes from a semi-structured interview conducted in 2011. The data was collected with a questionnaire from selected online forums between the 21st of August and 21st of September in 2011. The research indicates that marketing managers should look more carefully at the tribal groups formed around shared passions and find new ways to support those groups and thus build a strong relationship between the group members and the brand. Tämä tutkimus keskittyy tutkimaan kuluttajien heimokäyttäytymisen vaikutusta yrityksen brändipääomaan. Tutkimus suoritettiin määrällisenä tutkimuksena, jossa tarkasteltiin Battery energiajuomaa valittuna case-brändinä. Taustahaastattelut case-yrityksen ja brändin osalta suoritettiin puolistrukturoituna haastatteluna 2011. Varsinainen data kerättiin kyselylomakkeella valituilta nettifoorumeilta elo-syyskuussa 2011. Tutkimus osoittaa, että markkinointi johtajien tulisi tarkastella yhteisten intohimojen ympärille kokoontuneita heimokuluttajien ryhmittymiä, sekä etsiä uusia tapoja tukea näitä ryhmiä. Täten rakentaa vahvan yhteyden brändin ja kuluttajaryhmän välille.