B2B-ohjelmistojen hinnoittelu ja data-analytiikan hyödyntäminen
Liljeström, Alex (2020)
Kandidaatintyö
Liljeström, Alex
2020
School of Engineering Science, Tuotantotalous
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020072147537
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020072147537
Tiivistelmä
Työssä perehdytään ensin yleisesti ohjelmistoliiketoimintaan, minkä jälkeen perehdytään tarkemmin hinnoitteluun. Hinnoittelussa keskitytään lähinnä B2B-ohjelmistoihin. Työ tarkastelee erilaisia hinnoittelupäätöksiä ja käsittelee niihin liittyviä syyseuraussuhteita.
Tekstissä ei käsitellä missään vaiheessa kovin tarkasti yksittäisiä hinnoittelupäätöksiä, koska aihe on niin laaja ja riippuu vahvasti kontekstista. Viimeisenä tarkastellaan data-analytiikan hyödyntämismadollisuuksia B2B-ohjelmistojen tukena. Työ on tehty kirjallisuuskatsauksena.
Tekstin lähteenä on käytetty tieteellisiä artikkeleita ja konsulttipalveluiden kaupallista materiaalia. Tuloksena lukijalla on kattava yleiskatsaus ohjelmistoliiketoimintaan, hinnoitteluun ja hän ymmärtää, mitä data-analytiikan hyödyntämisellä voidaan B2B-ohjelmistojen hinnoittelussa saavuttaa.
Tekstissä ei käsitellä missään vaiheessa kovin tarkasti yksittäisiä hinnoittelupäätöksiä, koska aihe on niin laaja ja riippuu vahvasti kontekstista. Viimeisenä tarkastellaan data-analytiikan hyödyntämismadollisuuksia B2B-ohjelmistojen tukena. Työ on tehty kirjallisuuskatsauksena.
Tekstin lähteenä on käytetty tieteellisiä artikkeleita ja konsulttipalveluiden kaupallista materiaalia. Tuloksena lukijalla on kattava yleiskatsaus ohjelmistoliiketoimintaan, hinnoitteluun ja hän ymmärtää, mitä data-analytiikan hyödyntämisellä voidaan B2B-ohjelmistojen hinnoittelussa saavuttaa.