Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Managing Digital Transformation : The Case of the Finnish Broadcasting Company

Maijanen, Päivi (2020-03-13)

Katso/Avaa
maijanen_managing_digital_transform_aam.pdf (708.4Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Maijanen, Päivi
13.03.2020

204-217

Routledge

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2020 Informa UK Limited
https://doi.org/10.4324/9780429265396-13
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020072947705

Tiivistelmä

This chapter analyses and evaluates the practical execution and value of a research project on change management at an incumbent media company. The research project is a longitudinal case study following the digital transformation process at the Finnish Broadcasting Company (Yle). It was carried out in close collaboration with Yle and the School of Business at Lappeenranta University of Technology (LUT). It is a comprehensive study of the change process, i.e., how the pursuits of change are challenged by organisational rigidities and how the drivers and obstacles of change co-evolve and interrelate. The study combines and operationalises two relevant theoretical concepts – dynamic capabilities and managerial and organisational cognition – providing a dynamic and, so far, unique approach in strategy research and even more so in the field of media management. Based on these concepts, the study shows how the way we think (cognition) and behave (capabilities) intertwine closely. In addition to the theoretical targets, the study aims to provide practical insights and tools for the case company and media managers in general to understand the challenges of organisational change and develop managerial practices.

Lähdeviite

Maijanen, P. (2020). Managing Digital Transformation: The Case of the Finnish Broadcasting Company. In: Rohn, U. & Evans, T. (Eds), Media Management Matters. Challenges and Opportunities for Bridging Theory and Practice. NY: Routledge, pp 204-217.

Alkuperäinen verkko-osoite

https://www.taylorfrancis.com/books/e/9780429265396/chapters/10.4324/9780429265396-13
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1133]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste