Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Communicating destination brands through social media influencers : implementing influencer marketing for destinations

Kantamaa, Eveliina (2020)

Katso/Avaa
Eveliina Kantamaa Master's Thesis.pdf (2.264Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Kantamaa, Eveliina
2020

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020080347939

Tiivistelmä

Destination management organizations (DMOs) have recognized the power of social media as a channel to communicate their destination brands and the effectiveness of influencer marketing to support their marketing strategies. Prior research has examined the use of social media in destination marketing with the focus on consumer-generated content and analyzed how the DMOs communicate their destination brands on social media. This study aims to identify how DMOs implement influencer marketing within their marketing strategies, how collaborations with social media influencers support DMOs to reach their strategic objectives related to marketing and branding their destinations, and how the distinctive characteristics of destination brands can be communicated through influencers.

This study used an exploratory research design and six semi-structured interviews were conducted with representatives of Nordic and Baltic DMOs. The findings indicate that the tangible and intangible elements identified with the destination brand can authentically be communicated through social media influencers based on their personal experiences and interpretations. By collaborating with influencers who have an established audience in a strategically important target market, whose personal brands align with the destination brand and can create effective storytelling, the DMOs can increase the awareness and attractiveness of their destination brand, reach target groups which they could not reach with their own communications and enhance the intended positioning strategy of their destination brand.
 
Kaupunkien markkinoinnista vastaaville matkailuorganisaatioille sosiaalinen media on keskeinen alusta markkinointiviestinnälle, jonka tukena useat organisaatiot hyödyntävät vaikuttajamarkkinointia. Aikaisemmat tutkimukset ovat keskittyneet kuluttajien väliseen, matkailukohteisiin liittyvään kommunikaatioon sosiaalisessa mediassa sekä analysoineet, miten matkailuorganisaatiot viestivät kohteistaan sosiaalisessa mediassa. Tämän tutkimuksen tavoitteena on kartoittaa, miten matkailuorganisaatiot toteuttavat vaikuttajamarkkinointia osana markkinointistrategioitaan, miten yhteistyöt sosiaalisen median vaikuttajien kanssa tukevat matkailuorganisaatioita heidän strategisten tavoitteidensa saavuttamisessa sekä miten matkailukohteiden brändiviestintää voidaan toteuttaa vaikuttajien kautta.

Tämä eksploratiivinen tutkimus toteutettiin haastattelemalla kuutta Pohjoismaissa ja Baltiassa toimivaa matkailuorganisaation edustajaa. Toteutettu tutkimus osoittaa, että vaikuttajien kautta matkailukohteen brändiin liitettäviä aineellisia ja aineettomia piirteitä voidaan viestiä autenttisesti, sillä vaikuttajat viestivät kohteista perustuen heidän omiin kokemuksiinsa ja käsityksiinsä. Vaikuttajayhteistöissä on tärkeää, että vaikuttajan yleisö edustaa tavoiteltua kohderyhmää, vaikuttajan henkilöbrändi ja kohteen brändi ovat yhdenmukaisia ja vaikuttajalla on kyky luoda sitouttavaa sisältöä tarinankerronnan avulla. Vaikuttajamarkkinointia hyödyntämällä voidaan kasvattaa matkailukohteen brändin tunnettuutta, tavoittaa strategisesti merkittäviä kohderyhmiä sekä edistää matkailukohteen brändin asemointistrategiaa.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [9986]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste