Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Entrepreneurial motivations as drivers of expert creativity

Nisula, Anna-Maija; Olander, Heidi; Henttonen, Kaisa (2017-07-07)

Katso/Avaa
nisula_et_al_entrepreneurial_motivations_postprint.pdf (240.5Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Nisula, Anna-Maija
Olander, Heidi
Henttonen, Kaisa
07.07.2017

International Journal of Innovation Management

21

5

World Scientific Publishing Company

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© World Scientific Publishing Company
10.1142/S1363919617400059
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020081354638

Tiivistelmä

Even if creativity is an essential part of innovative work, surprisingly, little is known about the creativity of employee-experts and entrepreneur-experts. Awareness of the motivations that enhance creativity are important for any innovative company, because entrepreneurial motivations are likely to drive innovative individuals’ creativity and performance. We take the entrepreneurial motivation dimensions of achievement, materialism, flexibility and power into examination. We argue that there are differences in the motivations of employee-experts and entrepreneur-experts in relation to their creative performance. We use survey data from 423 expert respondents to analyse the relationships between these different motivations and creative performance. Our results indicate that there are both similarities and differences between the employee-experts and entrepreneur-experts in terms of their drivers of creativity. Entrepreneur creativity is driven by the motivations of materialism, achievement and power; for entrepreneurs, flexibility is not important. Meanwhile, employee-expert creativity is driven by achievement and power motivations; for this group, neither flexibility nor materialism are not important.

Lähdeviite

Nisula, A.-M., Olander, H., Henttonen, K. (2017). Entrepreneurial motivations as drivers of expert creativity. International Journal of Innovation Management, vol. 21, issue 5. DOI: 10.1142/S1363919617400059

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1012]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste