Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Serious Games for Decision-Making Processes: A Systematic Literature Review

Rissanen, Matti; Metso, Lasse; Elfvengren, Kalle; Sinkkonen, Tiina (2020-08-18)

Katso/Avaa
rissanen_et_al_serious_game_aam.pdf (632.5Kb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 19.08.2021

Post-print / Final draft

Rissanen, Matti
Metso, Lasse
Elfvengren, Kalle
Sinkkonen, Tiina
18.08.2020
Springer, Cham

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
© Springer Nature
https://doi.org/10.1007/978-3-030-48021-9_37
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020081860991

Tiivistelmä

In asset management one key element is the availability of information at right time for decision-making. Decision-making processes in organizations are often multi-actor problems. Studies to train and improve decision-making with serious games have been previously conducted. The term “serious game” describes an intention of the player or the developer of the game to include a purpose other than pure entertainment into the game. Serious games communicate their purpose to the player through immersive and fun gameplay. While being engaged in gameplay, the players are knowingly or subconsciously more receptive to learning and skill acquisition. The number of articles about serious games in decision-making has increased during recent years. In this study, a systematic literature review is performed by using the Scopus database. The purpose of the paper is to categorize and analyse the content of existing literature of serious games for decision-making processes in organizations. The paper also raises some points on what the current games lack considering organizational and technological trends.

Lähdeviite

Rissanen, M., Metso, L., Elfvengren, K., Sinkkonen,T. (2020). Serious Games for Decision-Making Processes: A Systematic Literature Review. In: Liyanage J., Amadi-Echendu J., Mathew J. (eds) Engineering Assets and Public Infrastructures in the Age of Digitalization. Lecture Notes in Mechanical Engineering. Springer, Cham. DOI: 10.1007/978-3-030-48021-9_37

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [723]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste