Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Value-creation-capture-equilibrium in new product development alliances: A matter of coopetition, expert power, and alliance importance

Ritala, Paavo (2020-03-27)

Katso/Avaa
ritala_et_al_value-creation_finaldraft.pdf (648.2Kb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 28.03.2023

Post-print / Final draft

Ritala, Paavo
27.03.2020

Industrial Marketing Management

Elsevier

School of Business and Management

https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.03.019
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020081961102

Tiivistelmä

Alliances are often thought to be longer lasting and lead to better results when they are perceived as equal and fair in terms of how efforts and rewards are distributed. This study conceptualizes the value-creation-capture-equilibrium (VCCE) as the relative inputs and efforts made by alliance partners to create and capture innovation-related value. We seek to better understand the determinants of the VCCE in dyadic new product development (NPD) alliances. We focus on three factors from a focal firm's perspective: (1) the coopetition intensity with the alliance partner (i.e. simultaneous competition and collaboration), (2) the expert power of the alliance partner, and (3) the relative importance of the particular NPD alliance. We hypothesize that coopetition intensity stabilizes the VCCE. Furthermore, we assume that the partner's expert power and the focal firm's relative alliance importance negatively moderate the relationship between coopetition intensity and the VCCE. Based on a dataset of N = 471 NPD alliances of high-tech firms, we find partial support for our hypotheses and contribute towards a better understanding of the factors influencing the VCCE in NPD alliances.

Lähdeviite

Bouncken, R., Fredrich, V., Ritala, P., Kraus, S. (2020). Value-creation-capture-equilibrium in new product development alliances: A matter of coopetition, expert power, and alliance importance. Industrial Marketing Management. DOI: 10.1016/j.indmarman.2020.03.019

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [723]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste