Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vuorovaikutteinen esimiestyö taloushallinnon palvelukeskuksessa

Heino, Sanna (2020)

Katso/Avaa
Pro gradu Heino Sanna.pdf (740.1Kb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Heino, Sanna
2020

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020111890941

Tiivistelmä

Tutkimuksen tavoitteena on tutkia millainen esimiesten toiminta ja ominaispiirteet ovat yhteydessä hyvään esimiestyöhön talous- ja palkkahallinnon keskitetyssä palvelukeskuksessa. Toiseksi tavoitteena on selvittää, millainen on vuorovaikutuksen merkitys prosessijohtamiseen painottuneen palvelukeskuksen esimiestyössä. Tutkimuksessa selvitetään, millaisilla esimiestaidoilla on merkitystä ja vaikutusta esimiehen ja alaisen väliseen luottamukseen.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys sijoittuu vuorovaikutteiseen johtamiseen esimies-alaissuhteessa (LMX) ja palvelukeskuksen johtamiseen. Viitekehyksessä esitän myös palvelukeskusliiketoimintaan liittyvät erityispiirteet prosessijohtamisen ja asiantuntijatyön johtamisen.

Tutkimus toteutettiin laadullisena tapaustutkimuksena toimeksiantajayritykseen.
Tutkimuksen tuloksena voidaan todeta, että luottamus on pohja toimivalle esimies-alaissuhteelle ja se rakennetaan vuorovaikutuksen kautta. Aktiivinen viestintä, palautteen antaminen, läsnä oleminen, innostaminen, luottaminen, vastuunottaminen ja tasavertaisuus nostettiin eniten arvostetuimmiksi esimiesten ominaisuuksiksi.
 
The aim of the Master’s thesis is to examine what kind of activities and characteristics of the supervisors is related to a good managerial work in the environment of the financial and payroll shared service center. Second aim of this study is to find the meaning of the communication in the process management of the shared service center. This study research what kind of leadership skills affect to the supervisor-subordinate relationship.

The theoretical framework consists of leader-member relationship (LMX) and management of the shared service centers. The specific features in the management of the process and knowledge workers are also introduced in the theory section.

The study was conducted as a qualitative case-based research. As a result of the study, the trust can be considered as a base of a good superior-subordinate relationship and it is built up through a communication. The active conversation, feedback, being present, inspiring, trust, taking responsibility and equality were raised as the most valuable qualities of supervisors.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11662]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste